یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد تا مدارس امکان عقد قرارداد برای ارائه خدمات فوق برنامه فرهنگی، قرآنی و ورزشی و هنرستان‌ها نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان خود را داشته باشند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور از تخصیص اعتبار خرید تجهیزات توانبخشی و ویلچر تا پایان سال و صدور 135 هزار کارت هوشمند اعتباری با عنوان «سما» ویژه حمل و نقل افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیر سلامت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی توانبخشی در بهمن‌ماه گفت: بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از فناوری‌های توانبخشی در حوزه ایران جوان حمایت می‌کند.

تهران - ایرنا - قائم مقام جامعه خیرین حامی معلولان کشور از فعالیت خیرین در مراکز درمانی دولتی با همکاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های دولتی از مهمترین اقدامات است.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف سال 1402 را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست با اشاره به اقدامات این مجموعه در خصوص قانون هوای پاک، گفت: تسهیلات لازم برای تعویض 650 دستگاه تاکسی و احداث 17 نیروگاه خورشیدی از محل این صندوق پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتا فراجا بر اجرای ماده 79 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی پلیس تاکید کرد و گفت: انتشار محتوا بر علیه نامزدهای انتخابات، احزاب و گروه‌های سیاسی جرم است.

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه طرح پابند الکترونیکی برای رصد سارقان حرفه‌ای ابتدا در سه استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، درباره علت تاخیر در اجرای آن گفت: این موضوع به تامین زیرساخت‌ها باز می‌گردد که خوشبختانه تا حد زیادی فراهم و مستقر شده است.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار دستگاه‌های استانی مرتبط با اجرای قانون هوای پاک از سال آینده توسط سازمان محیط زیست پایش می‌شوند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مفقودن ماندن 7 کوهنورد در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: کوهنوردان اصول ایمنی، توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و در هنگام صدور هشدار نارنجی و قرمز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

تهران - ایرنا - خودروهای فرسوده بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارند، سازمان حفاظت محیط‌زیست برای سرعت بخشیدن بر نوسازی خودروهای فرسوده با اولویت تاکسی و ون اقدامات سازنده‌ای را برنامه‌ریزی کرده که بر اساس آن نوسازی از دولتی محور بودن خارج می‌شود بنابراین در سال 1403 در زمینه کاهش آلودگی هوا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

تهران - ایرنا - گفته می‌شود که سالانه حدود 1.5 میلیارد دلار ارز برای تامین مواد اولیه تجهیزات پزشکی به نرخ‌های مختلف در کشور هزینه می‌شود و ارزش بازار تجهیزات پزشکی ایران نیز حدود 4 میلیارد دلار است، اما وضعیت تولید، واردات، تهیه و تامین تجهیزات در کشور چندان جالب به نظر نمی‌رسد و نیازمند اقدام فوری و اساسی مانند حذف ارز ترجیحی و خرید انبوه توسط بیمه‌هاست.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وششمین روز از دی به رشد 8برابری حیات‌وحش در قرق‌های اختصاصی، چگونگی قرارداد با معلمان خریدخدمات، برگزاری ششمین جلسه دادگاه منافقین، قیمت‌گذاری 90درصد پهنه کشور، افزایش بودجه بهزیستی، قدردانی پلیس از پاسخ کوبنده سپاه به صهیونیست‌ها، آغاز پویش ملی تغذیه سالم و ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین درساخت مدارس پرداخته است.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سفر به چین از آمادگی پلیس برای تشکیل تیم مشترک علمی در زمینه همکاری‌های دوجانبه با این کشور خبر داد و گفت: بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های نوین فنی، علمی، هوشمند و تحقیقاتی و چگونگی استفاده از این ظرفیت بسیار جالب توجه است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: امروز (سه شنبه) اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی برای داروخانه‌های سرپایی کلید خورد که در آینده با پرداخت چهار تا 6 هزار میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.

تهران - ایرنا - نخستین جلسه شورای امور بین‌الملل قوه قضاییه با حضور معاون امور بین‌الملل دستگاه قضا و نمایندگان دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه در محل این معاونت برگزار شد.