یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 80 درصد معتادان قبل از مصرف مواد مخدر، سیگار مصرف می‌کردند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیار واجب و لازم است که زنان سرپرست خانوار را مسلط به مهارتها کنیم و این سازمان هر کاری لازم است در این زمینه انجام می‌دهد.

شاهرود - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 75 هزار نیرو انسانی در حوزه بهداشت و درمان مورد نیاز است، گفت: مجوز آغاز به کار 25 هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی اخذ شد و این تعداد از چند هفته آینده فعالیت خود را شروع می‌کنند.

تهران - ایرنا - رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت از طراحی کارگاه‌های مهارت افزایی برای دانشجویان علوم پزشکی در مواجهه با آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: آمارهایی که از خودکشی دستیاران در فضای مجازی مطرح می شود، ناقص و غیرمستند است و برخی نیز با قهرمان سازی به تسهیل این آسیب و سرایت آن کمک می کنند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه همه گیری کرونا سلامت جسمی و روانی، امکانات غذایی و آموزش ی کودکان را تحت تاثیر منفی قرار داد، گفت: بر اساس یک مطالعه دانشگاهی، 15 تا 26 درصد از کودکان اعلام کردند که در زمینه سلامت روان در دوران کرونا آسیب دیدند.

شاهرود - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات اجرایی بیش از چهار هزار طرح بهداشتی و درمانی با آغاز به کار دولت سیزدهم شروع شد که تاکنون بیش از 2 هزار طرح در این حوزه بهره‌برداری شده است.

تهران - ایرنا - مردم گیلان با فعالیت در مؤسسه «سرزمین ایده‌آل ما»، فقط در یک ماه دو هکتار از توده‌های گیاه مهاجم سنبل آبی را از تالاب عینک جمع‌آوری کردند. گیاهی که با مصرف زیاد آب می‌تواند تالاب‌ها را نابود کند. مدیر این مؤسسه در این گزارش از نحوه فعالیت این گروه می‌گوید.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت: پس از گذشت 97 روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال‌احمر کمک‌های نقدی ایرانیان به مردم غزه از 123 میلیارد تومان گذشت.

تهران - ایرنا - کارشناسان مسائل افغانستان می‌گویند: اگرچه کشت خشخاش در افغانستان کاهش پیدا کرده اما راه‌های پیش‌رو برای جایگزینی خشخاش به سادگی قابل اجرا نیست و به فقر گسترده، بیکاری شدید، مهاجرت، قاچاق اسلحه و صادرات حجم زیاد و غیرقابل کنترل مخدر صنعتی می‌انجامد.

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون یک میلیون و 700 هزار سالمند و 100 هزار مددجوی دارای بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد هستند.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی و داعش در کردستان عراق و سوریه را ضربه و سیلی سخت سپاه پاسداران به عوامل تروریستی در منطقه توصیف کرد و آثار آن را در اقتدار ملی قابل تحسین دانست.

تهران - ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاساسی انتظامی کشور در پیامی از پاسخ کوبنده و قاطع رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - معاون قضایی دیوان عالی کشور در امور هیأت عمومی گفت: دادگاه‌های انقلاب اسلامی با نظر اکثریت قضات دیوان عالی کشور، مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم اخلال در نظام اقتصادی تشخیص داده شد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از سه روز تلاش و جست‌وجوی عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر، پیکر کوهنورد 70 ساله در قله توچال پیدا شد.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از جذب، حمایت و نگهداشت نخبگان به عنوان یکی از مهمترین اهداف این معاونت در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، یاد کرد و گفت: برای جذب بیشتر اعضای هیات‌علمی پژوهشی در فراخوان آینده جذب هیات‌علمی تلاش می‌کنیم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه کوهنوردان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در روزهای برفی به هشدارها توجه نمی‌کنند، گفت: باید از تردد اتوبوس‌های مسافربری در روزهایی که هشدار قرمز و نارنجی صادر می‌شود، جلوگیری شود.