یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم از اول بهمن سال جاری با موضوع نمک و شعار «انتخاب همه، نمک کم، اما تصفیه شده ید دار» در کشور اجرایی می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت مدارس مقاوم و جذاب تاکید کرد و گفت: جنبه عملکردی و نظام یادگیری مبتنی بر آینده باید در ساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد، مدرسه به جای دالان دانشگاه باید دالان زندگی باشد.

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و عضو هیأت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز با پدیده رشد طلاق و کاهش میزان ازدواج و همچنین کاهش تعداد فرزندآوری مواجه هستیم، اینها پدیده‌هایی هستند که به طور کلی منجر به تجردزیستی و افزایش تعداد سالمندان تنها می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 54 درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است، گفت: مدارس تطبیق پذیرند و با همه رشدها خود را وفق می‌دهند، همچنین هر چقدر مدرسه مردمی باشد، نگاه به آینده را تامین می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال اعتبارات بهزیستی حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: همین رویکرد در بودجه سال آینده مدنظر سازمان برنامه بودجه است و دولت نیز اعتقاد دارد این حوزه باید تقویت شود.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام مولفه‌های زیستی از جمله هوا، آب، خاک، جنگل، گیاه و جانور قیمت دارند و باید در تمام فعالیت‌های اقتصادی خود به این مساله توجه کنیم؛ بر این اساس در حال قیمت‌گذاری پهنه‌های سرزمینی کشور هستیم و تا پایان امسال، 90 درصد قیمت گذاری انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - یک خیر نیکوکار گیلانی 27 مغازه به ارزش بیش از 700 میلیارد را به هلال احمر اهدا کرد.

تهران - ایرنا - نماینده دادستان در ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره متهم ردیف 53 این پرونده گفت: محمود فخارزاده در سال 1359 با نفوذ در دادستانی انقلاب، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رساند و از کشور متواری شد.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل معلمان خرید خدمات از جنس چگونگی قرارداد با آنها به زودی بین سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

تهران - ایرنا - فعالیت قرق‌های اختصاصی از سال 1392 آغاز شد و اکنون 5 مرکز در کشور فعال است، سرشماری‌ها نشان می‌دهد از روز اولی که فعالیت این مراکز آغاز شد تاکنون جمعیت حیات‌وحش در آنها بین 3 تا 8 برابر افزایش یافته و با توجه به موفق بودن آن، افزایش این مراکز در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

تهران - ایرنا - این کلونی‌ها به برزخی می‌مانند که در مرز شهر و ناشهر قرار گرفته‌اند؛ از سویی مطرودین مانند معتادان و ورشکستگان و... را فرومی‌بلعند و از سویی دیگر، پذیرای مهاجرانی هستند که هنوز صلاحیت‌های مقتضی شهر به‌ویژه بنیه اقتصادی لازم برای مسکن‌گزینی در شهر را ندارند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و پنجمین روز از دی به جذب 72 هزار معلم درسال آینده، برخورد پلیس با خودروهای پلاک مخدوش‌، اجرای رتبه‌بندی معلمان، امدادرسانی هلال احمر به افراد متاثر از برف وکولاک، ضرورت پوشش بیمه‌ای داروهای دیابت، افزودن قاسم سلیمان به جمع نام‌های مجوزدار، محکومیت 2.6 میلیارد دلاری دولت آمریکا و دورکاری بانوان شاغل پرداخته است.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: حکم پرونده قتل مهران سماک با نظر دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده است.

تهران - ایرنا - سرپرست دفتر امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از معرفی 17 شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت سال 1402 توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خبر داد.

تهران - ایرنا - جامعه‌شناس و متخصص آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: پرداخت وام ازدواج برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده لازم است اما برای ترغیب جوانان به تشکیل خانواده کافی نیست و باید عوامل و شرایط دیگر موثر در تسهیل ازدواج جوانان را نیز در نظر گرفت.

تهران - ایرنا - گروهی از خبرنگاران با تایید نامه‌ای برای دبیر کل سازمان ملل خواستار جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونسیتی و حفظ کرامت انسانی شدند.