یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور که به تاجیکستان سفر کرده است، از سفر به چین با هدف بررسی همکاری های انتظامی و امنیتی تهران و پکن خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا در خصوص اقدامات غافلگیرانه اخیر پلیس جهت شناسایی و دستگیری تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان، گفت: ما تا پای جان پای وعده و قولمان مبنی بر مبارزه بی‌امان با تروریسم و همچنین شناسایی و دستگیری تروریست‌ها و اشراری که به جان کارکنان پلیس تعدی کرده و آنها را به شهادت رساندند، هستیم.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست علیه 7 شخصیت حقوقی و حقیقی در پرونده آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: دولت آمریکا به علت حمایت‌های متعدد از گروهک تروریستی موسوم به جندالله که عامل شهادت 39 شهروند ایرانی در حادثه تروریستی سال 89 شهرستان چابهار بود، به پرداخت بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون دلار خسارت و جریمه محکوم شد.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت اجرای قانون «حمایت از گزارشگران فساد»، گفت: سقف پرداخت مبلغ پاداش‌ها به گزارشگران فساد اعم از گزارشگران حقیقی و حقوقی، براساس ارزش پرونده و همچنین میزان تأثیر گزارش در کشف فساد، در قانون جدید مشخص شده است.

تهران - ایرنا - اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری «اصلاحات نیوز» و «میز نفت» را مجرم نشناختند اما مدیر مسئول روزنامه اعتماد را با اکثریت مطلق آراء مجرم شناختند.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات حق و وظیفه آحاد ملت است، از داوطلبان انتخابات پیش رو خواست قانون انتخابات را رعایت کرده و از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال اعلام کرد: بر اساس آمارهای مرکز رصد جمعیت کشور این سازمان، میانگین سن پدران در هنگام تولد نخستین فرزند در کل کشور در 9 ماهه امسال 32.1 سال است.

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هیچ تغییری در سطح و میزان کشت مواد مخدر در افغانستان بوجود نیامده است، گفت: آهنگ رشد اعتیاد به مواد مخدر در کشور متوقف شده است.

تهران - ایرنا - دورکاری تحت عنوان فرصتی برای رسیدگی بهتر بانوان به تکالیف مهم خانه‌داری و تربیت فرزند از خواسته‌ها و مطالبات جدی زنان شاغل است. آیین‌نامه دورکاری سال 1389 براساس تصمیم هیات دولت مصوب شد اما به نوعی جزء در مواقع خاص دوران کرونا، به نوعی الزامی فراموش شده به حساب می‌آید.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت بارش ها در جاده های کشور را اعلام کرد که بر اساس آن در راههای 10 استان بارش برف و باران گزارش شده است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از حادثه تروریستی 13 دی ماه در گلزار شهدای کرمان 17 مصدوم در بیمارستان باقی مانده‌اند که 9 نفر از آنان در بخش های ویژه و 8 نفر در سایر بخش های بیمارستان های کشور بستری هستند و حال سه تن از آنان وخیم است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جزییات تعهدات بیمه سلامت در حوزه سوختگی را تشریح کرد و گفت: تمامی خدمات بستری بیماران سوختگی با پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.

تهران_ایرنا_مجمع شهرداران آسیایی، در هشتمین روز سال جدید میلادی، پایتخت محیط‌زیست سال 2024 آسیا را معرفی کرد. این پایتخت، شهر شیراز است. اما علت این انتخاب چیست؟ توضیح مدیر دیپلماسی شهری مجمع شهرداران آسیایی را در این گزارش ببینید.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون هماهنگ ملی سال آینده برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم برگزار خواهد شد، از جذب 72 هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فراجا از انتقال اطلاعات بیماران اوتیسم و افراد مبتلا به آلزایمر به مجموعه پلیس خبر داد و گفت: وقتی این افراد به مجموعه پلیس مراجعه کنند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی آنان، مشکلات آنان را رسیدگی خواهند کرد.