یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال کشور به استقبال و درخواست تعداد زیادی از هموطنان برای استفاده از نام و نام خانوادگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: نام «قاسم سلیمان» به جمع بانک «نام‌های مجوزدار» این سازمان افزوده شد.

تهران - ایرنا - یک فوق تخصص غدد و متابولیسم بر ضرورت پوشش بیمه‌ای تمامی داروهای دیابت تاکید کرد و گفت: برای ایجاد عدالت در دسترسی به داروهای دیابتی باید پوشش بیمه‌ای برای همه داروها انجام شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع برف و کولاک در 13 استان، از امدادرسانی به بیش از 5800 نفر در 6 روز گذشته، خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور فراجا به 128 میلیون مورد جریمه و اعمال قانون وسائل نقلیه طی 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: شاهد افزایش 3 درصدی دوردورهای خیابانی با وسائل نقلیه هستیم.

تهران - ایرنا - رتبه‌بندی معلمان به منظور ارتقای کیفیت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و همچنین بهبود معیشت فرهنگیان پس از وقفه 10 ساله در دولت سیزدهم اجرا شد و حدود 50 هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص یافت.

تهران - ایرنا - بیماری‌های قلب و عروق مهمترین عامل مرگ و میر ایرانیان است، امراضی که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت سالانه جان حدود 140 هزار نفر را می‌گیرد و هزاران نفر را بستری، ناتوان و از کار افتاده می‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا موضوع خودروهای پلاک مخدوش یا فاقد پلاک را یک معضل عنوان کرد و گفت: پلیس وارد مرحله جدیدی از برخورد با پلاک مخدوش‌ها شده است و به طور جدی با این خودروها برخورد می‌کند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و چهارمین روز از دی به اصلاح قانون چک، کاهش 6 درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای، انسداد چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش برف، برنامه درسی مدارس مسجدمحور زیرنظر آموزش وپرورش، افزایش سن بازنشستگی، رونمایی20 داروی جدید، دستگیری عوامل اصلی حادثه تروریستی راسک و میانیگن سن مادران هنگام تولد نخستین فرزند پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان نظام پرستاری درباره برخورد توهین‌آمیز با یک پرستار در استان فارس، نامه‌ای به فرمانده انتظامی کل کشور صادر کرد.

تهران - ایرنا - شعبه سیار تعزیرات حکومتی در پی بررسی و احراز تخلفات فروشگاه یک بیمارستان، حکم پلمب آن را صادر کرد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از سازش در حدود 700 پرونده با کمک مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در 9 ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: آمارها حاکی از این است که پرونده‌های طلاق توافقی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور گفت: در آینده نزدیک مانند اکثر فرودگاه‌ها که مناسب‌سازی شده‌اند، ایستگاه‌های سیستم ریلی نیز با حداقل استانداردها مناسب سازی خواهند شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین مشارکت در پویش ملی سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کلانشهرهای کشور به بیش از 50 درصد رسیده است، از شناسایی 16 میلیون نفر دارای اضافه وزن بالا در این پویش خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اعلام اینکه آمار مرگ کودکان از حدود 150 در هزار تولد زنده به حدود 15در هزار تولد زنده در کودکان زیر 5 سال کاهش یافته است، گفت: سوانح و حوادث بویژه غرق شدگی و حوادث ناشی از حمل و نقل دومین عامل اصلی مرگ کودکان است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 500 هزار نفر در دولت سیزدهم شامل خدمت مستمری شدند به طوری که اکنون یک میلیون و 524 هزار نفر از این خدمت بهره‌مند هستند و پشت نوبتی در این حوزه وجود ندارد.

تهران - ایرنا - چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس، پیش از ظهر امروز یکشنبه (24 دی‌ماه) به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری و با حضور نماینده دادستان، متهم، کاردار سفارت سوئد، وکلای متهم و مترجم رسمی در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.