یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه مسیر رشد معلمی نیازمند یک برنامه زمان بندی است تا استان‌ها نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه کنند تا یک آیین نامه بی نقص برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود.

تهران - ایرنا - نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو متهم امنیتی که در دادگاه بدوی به زندان محکوم شده اند، عصر یکشنبه - 24 دی - با قبول قرار وثیقه از سوی دادگاه، به صورت موقت از زندان آزاد شدند.

تهران - ایرنا - انجمن سرطان آمریکا فهرستی از غربالگری‌های پیشگیری کننده از انواع سرطان‌هایی که در اولویت است را معرفی کرد تا به تشخیص زودتر سرطان کمک کند.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته تحصیلی 75 هزار اثر دانش آموزی به طرح پویش مهر ارسال شد، گفت: با همت صورت گرفته تاکنون بیش از 328 هزار دانش آموز در این پویش ثبت نام کرده‌اند.

تهران - ایرنا - جراح زانو و ارتوپد بیمارستان فیاض‌بخش تهران از انجام جدیدترین روش جراحی بازسازی لیگامان صلیبی قدامی (ACL) که سیستم بدون پیچ نامیده می‌شود، خبر داد و گفت: این روش به تازگی از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی ابداع شده است.

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی بر برخورد با متخلفان ترافیکی تاکید کرد و گفت: ناهنجاری هایی چون موتورسیکلت‌های متخلف و پلاک‌های مخدوش خودروها باید در یک برنامه کوتاه به سرعت جمع شود.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 41 میلیون و 416 هزار و 960 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال با افزایش 15 درصدی جانباختگان تصادفات مواجه بودیم، گفت: ترمز روند افزایشی جانباختگان تصادفات رانندگی کشیده شد و اکنون با اقدامات فوری این میزان به 6 درصد کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا از انفجار و مرگ 2 تروریست در سراوان سیستان و بلوچستان خبر داد که قصد داشتند در خاک کشورمان عملیات انتحاری انجام دهند.

تهران - ایرنا - رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 2 نفر از پنج کوهنوردی که به ارتفاعات غرب اشنویه صعود کرده و در محاصره بهمن قرار گرفته بودند، نجات یافتند اما سه نفر دیگر هنوز زیر بهمن هستند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید دانش و علم به فناوری و محصول تبدیل شود، گفت: شرکت های دانش بنیان با کمک ویژه دولت به خلاقیت و فناوری و ایجاد راهکارهای جدید علم و دانش و رفع مشکل مردم داشته باشند و از کپی کاری بپرهیزند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی 20 دارو شامل رادیو داروها، داروهای ضد سرطان، تکسین دهنده، داروی تزریقی تشخیص سرطان پروستات، محلول چشمی، یک داروی طب سنتی و 11 کالای تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این اقلام بزودی با افزایش تولید وارد بازار دارویی کشور می شود.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده مبارزه با تروریسم فراجا از دستگیری عاملان حادثه راسک خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمارهای مرکز رصد جمعیت کشور، اعلام کرد: میانگین سن مادر هنگام تولد نخستین فرزند در کل کشور در 9 ماهه امسال 27.3 سال است.

تهران - ایرنا - افزایش سن بازنشستگی که در جریان بررسی برنامه هفتم به تصویب مجلس رسید، چندان خوشایند آحاد جامعه نبوده است؛ هم کسانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند و هم آنانی که به تازگی مشغول به کار شده‌اند، نگران اجرای آن بوده و بر این باورند که در دوره سالمندی توان لازم را برای ادامه فعالیت اقتصادی ندارند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مسدود بودن 50 راه روستایی در استان کردستان، گفت: همه راه‌های اصلی باز است و نمک پاشی‌ها و امدادرسانی به در راه‌ماندگان نیز انجام شده است.