یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دردسر مزاحمان تلفنی برای تلفن 112 هلال احمر بسیار بیشتر از اورژانس و پلیس است، زیرا حتی با تلفن بدون سیم کارت هم می‌توان با این شماره امدادی بین المللی تماس گرفت، اما آیا شکل گیری شماره تماس واحد امدادی در ایران امکان پذیر است و می‌توان علاوه بر فرهنگ سازی، دستگاه‌های مختلف را هماهنگ کرد؟

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از 3700 نفر در چهار روز گذشته خبر داد و گفت: امدادگران با توجه به هشدار وقوع کولاک برف و احتمال رخداد بهمن در 11 استان کشور آماده‌باش هستند.

تهران - ایرنا - نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین سال 1402 از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir اعلام شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای برنامه زنگ آسمانی در مراسم صبحگاهی مدارس را تشریح کرد و گفت: بنا داریم محتوای قرآنی مراسم آغازین را به صورت هدفمند و از پیش طراحی شده با اهداف مشخص برنامه‌ریزی و تولید کنیم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال کشور به کارکردهای مرکز رصد جمعیت با رویکرد ارائه آمار لحظه‌ای از تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال استان تهران دارای بیشترین و سمنان دارای کمترین میزان ولادت بودند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه برنامه درسی و مجوز مدارس غیردولتی مسجدمحور زیر نظر آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش به درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی ایجاد مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به عنوان بخشی از یک مسجد هستند، مجوز صادر می‌کند.

تهران - ایرنا - اصلاح قانون صدور چک که پنج سال از اجرای آن می‌گذرد، اگرچه گشایش‌هایی را برای وصول آن و مبادلات مالی بین فعالان اقتصادی به همراه داشت و سبب کاهش زندانیان چک شد اما برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌های چک به محاکم قضایی، به اصلاحات بیشتری نیاز است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و سومین روز از دی به سهم گیاهان بومی در طرح کاشت یک میلیارد درخت، ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی، مخالفت دادگستری با بهره‌مندی سارقان از هر نوع ارفاق قانونی، 712 شوتی در تور پلیس امنیت اقتصادی، توزیع 8 میلیون عدد قرص وارفارین و آماده‌باش هلال احمر در 4 استان کشور پرداخته است.

تهران - ایرنا - رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: واکسن های روتاویروس و پنوموکوک از بهمن ماه به برنامه ایمن سازی کشور افزوده می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از پوشش 100 درصدی هزینه خدمات درمانی بیماران اتیسم در بخش دولتی و پوشش 80 درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از برخورد با 11 مدیر دولتی که در حوزه تنظیم بازار کم‌کاری داشته‌اند، خبر داد.

تهران - ایرنا - جایزه 2023 بنیاد کویت به دلیل تحقیقات و فعالیت در حوزه کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی به دکتر داود خلیلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اهدا شد.

تهران - ایرنا - اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ضمن اعلام همبستگی با وکلای آزاده آفریقای جنوبی در دادخواهی در دیوان بین‌المللی دادگستری پیرامون جنایت نسل‌کشی رژیم اسرائیل، آمادگی کامل جامعه حقوقی مدافع حقوق بشر و بشردوستانه ایران را برای مستندسازی این دادخواهی اعلام کرد.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: نظارت بر تولیدکنندگان مهمترین بخش از فرایند تنظیم بازار و قیمت‌گذاری است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در آذر امسال، سه میلیون عدد قرص وارفارین در سراسر کشور توزیع شد و به طور کلی در یک ماه آینده، هشت میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به موافقت وزیر کشور طی هفته‌های اخیر گفت: مجوز تاسیس 581 دهیاری جدید، مطابق ضوابط تعیین شده، صادر و به استانداران ابلاغ شد.