یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: از زمان آغاز طرح پویش ملی سلامت تاکنون، بیش از 30 هزار مرکز و 70 هزار نیروی بهداشتی برای اجرای آن مشارکت کرده اند.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری اردوی دانش آموزی راویان پیشرفت خبر داد و گفت: سایت پویش مهر ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

کاشان - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: هدف دشمن در وضعیت کنونی این است که انتخابات را در کشور ما بی فایده نشان دهد ولی بدون شک با بصیرت ملت ایران در این هدف خود هم به نتیجه نمی رسد.

تهران - ایرنا - آموزش و پرورش ورامین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دانش‌آموز ورامینی بستری شده در بیمارستان از مدرسه اخراج نشده بود.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره طراحی موتورهای ویژه بانوان و صدور گواهینامه برای افراد متقاضی، گفت: صدور گواهینامه برای بانوان امری قانونی و مصوب مجلس است و باید از مسیر لایحه یا طرح پیگیری شود.

تهران - ایرنا - معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون گفت: ایران به عنوان اولین کشور مسلمان به انجمن بین‌المللی خون‌های نادر پیوسته است و تاکنون 1200 اهداکننده از گروه‌های مختلف خون نادر را شناسایی و در بانک اطلاعاتی ثبت کرده است.

تهران - ایرنا - رئیس بازرسی کل فراجا گفت: با حکم سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، چار انتصاب جدیدی در این نیرو صورت گرفت.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نوع نگاه شهید حاج قاسم سلیمانی به خانواده و زن یک نگاه متعالی است، گفت: موفقیت‌های شهیدسلیمانی مرهون حمایت‌های خانواده ایشان است که باید حتماً این مسئله مورد توجه باشد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مالچ پاشی دریاچه ارومیه کذب است فقط یک نوع مالچ دوستدار محیط‌زیست در قالب طرحی تحقیقاتی در مساحتی حدود 60 متر مربع پاشیده شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی بیش از 180 هزار واحد مسکونی را احداث و در اختیار جامعه هدف قرار داده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نقدینگی مشکل اصلی حوزه دارو است، گفت: برای طرح دارویار 105 همت نیاز واقعی داریم اما 69 همت تخصیص یافته است.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج، ناباروری را افزایش می‌دهد، گفت: آمارها نشان می‌دهد نرخ رشد ناباروری در کشور از آمار جهانی بالاتر است و حدود 20 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای دولت، 230 هزار بازمانده از تحصیل در مناطق آزاد تجاری داشتیم که اکنون 60 درصد آنها به چرخه تحصیل بازگشتند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امسال 17 قلم دارو تولید و به سبد دارویی کشور افزوده شده است، از استقرار میز خدمت این سازمان در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات تولیدکنندگان خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان ممکن است از سوی همسر، پدر یا برادر صورت گیرد، گفت: طی مشاوره با مرتکبین خشونت از سوی اورژانس اجتماعی، در گام نخست تلاش می شود زنان آسیب دیده به آغوش خانواده بازگردند که به طور معمول بیش از 60 درصد این زنان به خانواده باز می‌گردند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: حمایت از معلمان در زمینه افزایش حقوق و بیمه و موضوع نظارت بر شهریه‌های مدارس در مصوبات مجلس دیده شده است و براین اساس حقوق معلمان ابتدایی حدود 47 درصد و معلمان متوسطه 40 درصد افزایش می‌یابد.