یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به پاسگاه پلیس در توابع شهرستان راسک که بامداد چهارشنبه - 20 دی - روی داد، یک مامور انتظامی به شهادت رسید؛ این دومین حمله اشرار به یک پاسگاه پلیس در راسک ظرف یک ماه گذشته است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهمین روز از دی به شفاف‌سازی محیط‌زیست درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، تشکیل4هزار پرونده مفاسد اقتصادی، ترس از بچه‌دار شدن برخی خانواده‌ها، آمادگی پلیس اینترپل برای همکاری با ایران درحادثه کرمان، برگزاری پنجمین دادگاه منافقین، دستگیری محکوم متواری پرونده اقتصادی، ثبت 800 هزار ولادت و جریمه یک شرکت لبنیاتی پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: در 9 ماه سال جاری میانگین سنی فوت شدگان در کشور 66.03 سال بوده است.

تهران - ایرنا - سینماهای مجموعه باغ کتاب تهران پس از چهارسال همزمان با ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) بازگشایی می‌شود.

تهران - ایرنا - روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان فریب تبلیغات غیرواقعی درباره اخذ مجوز از وزارت بهداشت، برای فروش صندلی در رشته‌های پزشکی را نخورند زیرا فروش این صندلی‌ها واقعی نیست.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر با پشتیبانی لجستیک و پایگاه‌های امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی در برف و کولاک پیش رو هستند.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدامات دولت سیزدهم در حوزه درمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گسترش برنامه پزشک خانواده و تقویت نظام ارجاع از اقدامات مهم دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور در این سازمان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال 798 هزار و 550 ولادت در کشور به ثبت رسیده است که استان تهران رکوردار میزان ولادت ها بود.

تهران - ایرنا - رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 500 مطابقت کامل ژنتیکی در سامانه بانک ژنتیک شناسایی شده که غالب این موارد مربوط به مجرمان با سابقه محکومیت مجدد است.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی سلامت در کشور، اقدامات متعددی را برای تحقق عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی برنامه‌ریزی کرده است که از ساماندهی نظام دارویی و یارانه دارو تا افتتاح بیمارستان‌های تخصصی در اقصی نقاط کشور و جذب نیروهای متخصص را در بر می گیرد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویترین بیمارستان، بخش اورژانس است، از توزیع یکهزار میلیارد تومان بابت سوانح ترافیکی در روزهای آتی بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر میز تحول امور پرورشی ستاد تعلیم و تربیت گفت: یکی از راهکارها برای ترمیم چالش فقدان نظام ارزیابی تربیتی و نظام تشویق و تنبیه موثر در معاونت پرورشی آموزش و پرورش، تشکیل کارنامه یا پرونده تربیتی برای دانش آموزان و صدور کارنامه عملکرد تربیتی برای تمام عوامل مدرسه و مدیران است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هر ایرانی وطن‌دوست و ملتزم به قانون، مورد احترام است، گفت: هر ایرانی اعم از ایرانیان داخل و خارج از کشور در پناه قانون است و قوانین جمهوری اسلامی ایران شامل حال همه ایرانیان به استثنای مواردی خاص که پیش‌بینی‌های مربوطه در خود قانون شده است.

تهران - ایرنا - به دنبال انتشار یک فیلم درباره انجام طرح تحقیقاتی در گوشه‌ای از دریاچه ارومیه و نگرانی فعالان محیط زیست درباره آسیب زدن به این دریاچه سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: طرح مالچ پاشی با هدف تثبیت شن‌های روان به صورت آزمایشی و فقط در 60 مترمربع از بستر دریاچه که فاقد پوشش گیاهی است.

تهران - ایرنا - ممنوعیت واردات لوازم آرایشی خارجی به ایران برای حمایت از تولیدکنندگان داخل بازاری انحصاری ایجاد کرده، بازاری که به گسترش محصولات قاچاق و تقلبی در کشور دامن زده و حاصل آن، افزایش بیماری‌های مختلف از جمله سرطان در زنان و به خصوص آرایشگران است.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) از همکاری 2 هزار وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی مددجویان خبر داد.