جمعه 15 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک خادم قرآنی معتقد است الگوی سوم زن ایرانی آن بانویی است که می‌تواند پا به پای سنگر خانه و خانواده، وظایف اجتماعی خود را انجام دهد.

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده کل انتظامی به کشف بالغ بر 500 تن کشفیات موادمخدر از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این در حالی است که بیش از 70 درصد این کشفیات در مرزهای مشترک با کشور پاکستان بوده است و در این راستا انتظار داریم با همکاری یکدیگر بتوانیم آرایش باندهای مافیایی موادمخدر را بهم بزنیم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اوتیسم به صورت یک طیف تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مبتنی بر اهداف، هویت و ساختار دوره‌های تحصیلی یک نظام آموزشی و درسی ایجاد شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به تغییراتی که در اقلیم شرایط جغرافیایی و زندگی انسان‌ها ایجاد می‌شود باید همواره برای مواجهه با انواع چالش‌ها و بلایای طبیعی و غیرطبیعی آماده بود.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه به اتفاق آراء، علی م مرادی مدیر مسئول روزنامه اینترنتی «فراز» را مجرم نشناختند.

تهران - ایرنا - امروز چهارم دی مصادف با میلاد مسیح (ع) است. جمهوری اسلامی ایران به واسطه فرهنگ و تمدن چند هزار ساله خود اکنون به عنوان الگو و اسوه همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان توحیدی محسوب می‌شود. نقش تاثیرگذار ایران در راستای توجه و اهمیت دادن به ادیان الهی بای همگان روشن است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سومین روز از دی به معرفی دستگاه‌های متخلف در اجرای قانون هوای پاک، راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان، تحصیل 85 درصد دانش‌آموزان عشایری در مدارس ثابت، تقدیر از 13 پژوهشگر برتر در جشنواره ابوریحان بیرونی، گریز پسران مجرد از ازدواج و توزیع بیش از 12 میلیون قوطی شیرخشک رگولار پرداخته است.

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر کل دفتر حمل و نقل و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت، طرح جامع ترافیک شهر تهران بزودی تصویب می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از 13 هزار ملاقات نزدیک با جامعه هدف در قالب طرح نشست صمیمی در 100 محله کم برخوردار و رفع 15 درصد مسائل توسط بخش غیردولتی و حلقه‌های میانی در راستای رویداد ظرفیت‌سازی اجتماعی خبر داد.

تهران - ایرنا - تصویر جاده‌ای که به دل یک کوهستان منتهی شده و کوه‌هایی که بخشی از آنان خشک و بخشی سفیدپوش از برف است، در روزهای اخیر مح سوال شده بود؛ عکسی که مهراب حاجی‌زاده از مرز ایران و ترکیه ثبت و منتشر کرد، سؤالی درباره تفاوت بارش‌ها در دو طرف مرز برای کاربران فضای مجازی ایجاد کرد. برای پاسخ به سراغ عکاس این تصویر و رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی رفتیم.

تهران - ایرنا - ثبت احوال در ایران 105 سال قدمت دارد؛ اگر اواخر قرن سیزدهم فقط سجلی صادر می‌کرد تا نهاد خانواده را در کشور نظام‌مند کند، امروز با صدور هزاران استعلام در هر ثانیه، کارگشای امور مردم در دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان است.

تهران - ایرنا - وزیر کشور ذات امنیت را رضایت مردم دانست و گفت: حضور مردم در صحنه یعنی امنیت و این نشان از قدرت نرم جمهوری اسلامی دارد و دشمنان به دنبال ایجاد نارضایتی هستند تا در جامعه ناامنی سازی کنند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» گفت: بیش از 16 هزار فرزند تحت حمایت محک از مبتلایان به سرطان در این سال‌ها بهبود یافته‌اند و این موفقیت، بدون حمایت نیکوکاران، داوطلبان همراه و تلاش‌های کارکنان محک به عنوان ارزش‌های این سازمان میسر نبوده است.

تهران - ایرنا - دبیر علمی دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی 1402 گفت: دومین رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی 1402 فرصتی است تا فعالان این حوزه دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید مدیران ارشد ملی، استانی، محلی، مدیریت بحران، دست‌اندرکاران و متخصصان علمی و اجرایی این حوزه قرار دهند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تولید فناوری‌های مشترک ایران و روسیه به ویژه در حوزه مدیریت بحران و مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های بین‌المللی را خنثی می‌کند.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «محمد امامی» از اتهام اصلی تبرئه نشده و اکنون در زندان در حال گذران محکومیت است.