جمعه 15 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه نیازمند گفتمان‌سازی در حوزه زن و خانواده در کشور هستیم، گفت: گفتمان‌سازی در موضوع زن و خانواده، می‌تواند سرآغاز فصل جدیدی در مدیریت راهبردی کشور باشد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران از رفع نواقص و موانع شکلی پرونده حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و تعیین وقت رسیدگی برای این پرونده در ماه آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - کارشناسان در نشست بررسی طرح ها و اقدامات انجام شده برای تسهیلگری نقش آفرینی مادران در جامعه بر نگاه به حوزه بانوان از جنس نگاه سرمایه‌گذاری تأکید و اعلام کردند که حوزه زنان همچنان نیازمند سیاست گذاری کلان از سوی دستگاههای اجرایی است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه موشکافانه و تخصصی به تبیین و تشریح برخی علل و عوامل تأخیر در رسیدگی‌ها پرداخت و اختلاف در تعیین صلاحیت‌ها میان قضات و مراجع قضایی برای رسیدگی به یک پرونده، ارجاع پرونده به ضابطین، امکان تأخیر در پاسخ استعلام‌ها، تأخیر و تعلل در ارسال نظریه‌های کارشناسی و کشف یک جرم در اثناء رسیدگی به یک اتهام را از جمله این عوامل عنوان کرد.

تهران - ایرنا - یک مطالعه حاکی از آن است که بزرگسالان باید مراقب تغییرات در وضیت شنوایی خود باشند چرا که مشکلات شنوایی ممکن است با ابتلا به زوال عقل در سنین بالاتر مرتبط باشد.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن طب اورژانس ایران گفت: بیش از 75درصد از مراجعان به بخش‌های اورژانس، بیماران سرپایی با مشکلات طبی هستند که خدمات محدودی نیاز دارند اما به دلیل حضورشان در اورژانس حجم زیادی از نیروی انسانی، تجهیزات و فضای بخش را به خود اختصاص می‌دهند؛ به طوری که نیاز و ضرورتی به حضور در این بخش نداشتند.

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جریان اعتکاف به طور جدی ورود کردیم، ستاد اعتکاف دانش‌آموزی داریم و اعتکاف به عنوان یک جریان بسیار ویژه و پرتسری اجرا می‌شود از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این مراسم استفاده می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: عنصر مرکزی یک مدرسه روح همکاری است، مدیران مدارس باید تیم داشته باشند تا بتوانند باعث رشد و پیشرفت مدرسه شوند و مسئولیت‌پذیری جمعی را نهادینه کنند.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ارایه خدمات رایگان به بیماران مبتلا به HIV در شش مرکز تحت پوشش این دانشگاه که در استان تهران فعال هستند، خبر داد.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه فعالیت‌های آموزشی و فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه منعقد شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: فضای مدرسه باید کوله‌باری از عشق، حقیقت، چشم‌اندازهای بزرگ الهی، هدفمندی و جهت‌دهی پررنگ برای انسان شدن باشد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب 15 هزار مربی پرورشی در اسفند امسال خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، سقف‌گذاری خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری برداشته می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه پزشکی باید هر چه سریعتر به نرخ واقعی تعیین شود، گفت: سلامت و نشاط قشر پزشکی ضامن امنیت و سلامت جامعه است و نباید هجمه به آنها در کشور وارد شود.

تهران - ایرنا - کت رسمی سورمه‌ای پوشیده، کراواتی با طرحی شبیه به قالی ایرانی بسته و رو به دوربین نشسته است. روی میز روبه‌رویش لابلای شاخه‌های گل، دانه‌های بلوط و شمع، ظرفی از انار و آجیل قرار دارد. این سفیر استرالیا در ایران است که در ویدئویی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، با فارسی دست و پا شکسته شعری از حافظ می‌خواند و یلدا را به ایرانی‌ها تبریک می‌گوید.

تهران - ایرنا - وزیر کشور گفت: سه مشکل عمده سدسازی، انحراف رودخانه های مرزی و ریزگردها که مخاطرات طبیعی آن بر کل کشورهای منطقه اثرگذار است باید با همه همکاری کشورهای منطقه رفع شود.