پنج‌شنبه 14 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از جوانان اشتیاق به اهدای خون دارند اما وزن کم خصوصا در میان برخی از دختران جوان، سبب می‌شود که قادر به اهدای خون نباشند.

تهران - ایرنا - 2 میلیون و 500 هزار پسر مجرد در حالی زندگی در تنهایی را انتخاب کرده‌اند که برخی مسایل اقتصادی را در آن دخیل می‌دانند و برخی گریز از مسئولیت تشکیل خانواده را علت آن مطرح می‌کنند؛ باید دید که این گروه از جوانان چه دردهای پشت پرده‌ای دارند که آگاهانه زندگی مجردی را انتخاب کرده‌اند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو از تأمین و توزیع 12 میلیون و 600 هزار قوطی شیرخشک رگولار در آذرماه امسال خبر داد.

تهران - ایرنا - 13 پژوهشگر برتر و هفت شرکت دانش بنیان در بیست و چهارمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تهران - ایرنا - چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های فوق تخصصی بالینی پزشکی، 28 دی ماه 1402 برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش از تحصیل 85 درصد از دانش‌آموزان عشایری در مدارس ثابت خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از باقی ماندن یک گام تا راه‌اندازی صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد وگفت: این صندوق تنها به تائیدیه شورای نگهبان نیاز دارد و امید است در ابتدای سال آینده راه‌اندازی و به تبع آن مشکل ضمانت بانکی افراد دارای معلولیت برای گرفتن وام برطرف شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهور ورییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «پیش‌بینی و اختصاص درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برای تدریس در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» را برای اجرا ابلاغ کرد که براساس آن دانشجویان مقاطع مختلف یک بار در طول دوره تحصیل، ملزم به گذراندن این درس خواهند شد.

تهران - ایرنا - رادیو مقاومت با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دهه عهد با حاج قاسم را در مدارس ابتدایی کشور برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: به زودی با معاونت اجرایی رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور در قالب ستاد هوای پاک جلسه خواهیم داشت، بعد از آن اگر دستگاه‌ها به تکالیف خود در راستای اجرای قانون هوای پاک عمل نکنند مطمئن باشند که اسامی همه را اعلام خواهیم کرد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دومین روز از دی به نابرابری آموزشی، اعطای 20 میلیون تومان بلاعوض به معلولان، دوران کودکی غرق در فضای مجازی، 4 مصوبه مجلس برای تشدید ناترازی تامین اجتماعی، راه‌اندازی 20 مرکز توانبخشی، ارایه خدمات رایگان به بیماران سرطانی، آلودگی هوا و خطر ابتلا به پوکی استخوان و باسوادی به 98 درصد رسید، پرداخته است.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگ عمومی کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه «بازی و سرگرمی های خانواده در سالن الغدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء رسید.

تهران - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: این استان 45 گروه شامل 200 فرد متخصص و آموزش دیده در قالب طرح «محب» برای امدادرسانی روانی در زمان بروز حوادث در اختیار دارد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع 192 مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن «Co» در کشور گفت: این حوادث منجر به مسمومیت 466 نفر و فوت 26 نفر در هفته گذشته شده است.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر اعلام کرد: به همت متخصصان فنی شرکت صنایع نساجی هلال ایران، با راه‌اندازی دوباره دستگاه تکسچرایزینگ واحد خوانسار، خط تولید نخ پلی استر پس از 11 سال راه‌اندازی و به مدار تولید بازگشت.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در زمان آلودگی هوا مصرف مکمل ویتامین D و مواد غذایی غنی از ویتامین C را باید جدی گرفت زیرا از ریه‌ها محافظت می کنند.