پنج‌شنبه 14 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت از کاهش مبتلایان و بستری های کرونا در هفته پایانی آذر منتهی به دوم دی خبر داد و اعلام کرد: در طول هفته گذشته، 46 مبتلا کمتر شناسایی و 45 نفر کمتر بستری شده‌اند.

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: همه اعتراضات رتبه بندی معلمان رسیدگی و سامانه اعتراضات هم بسته شده است و اعتراض جدید پذیرفته نخواهد بود.

تهران - ایرنا - در حالی که کمتر از دو هفته به پایان پویش ملی سلامت باقیمانده، آمارهای وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که حدود 47 درصد جامعه هدف که افراد بالای 18 سال هستند، در این رویداد سلامت محور مشارکت کرده اند.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از حمایت این بنیاد از مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده خبر داد وگفت: یکی از مهمترین کارهای بنیاد در راستای آگاهی بخشی به جامعه و رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان است.

تهران - ایرنا - کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: آلوگی هوا از طریق سه روش، خطر ابتلا به پوکی استخوان را در افراد تسریع می کند بنابراین لازم است هر روز شیر و لبنیات مصرف شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از راه‌اندازی سامانه «پناه» خبر داد و گفت: خدمات غیرحضوری به سبد خدمات دفاتر افزوده می‌شود و شهروندان می‌توانند بنا به خواست و انتخاب خود از هر نوع خدمات حضوری یا غیرحضوری بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس گرچه می‌گویند در برنامه هفتم گام‌هایی را برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی برداشته‌اند اما بررسی‌ها از وجود چهار مصوبه در این لایحه حکایت دارد که ناترازی را در صندوق تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور تشدید می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری 20 مرکز توانبخشی در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در ابتدای انقلاب در گروه سنی 10 تا 49 سال، 47 درصد باسواد داشتیم اما امروز وضعیت سواد در این گروه سنی 98 درصد است.

تهران - ایرنا - جوانان 16 تا 30 سال که به بیماری سرطان مبتلا هستند، می‌توانند با مراجعه به موسسه خیریه رضوی از تمامی امکانات و حمایت‌های رایگان برخوردار شوند.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: برای مناسب‌سازی خانه‌های افراد دارای معلولیت اکنون 20 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود که ممکن است این مبلغ افزایش یابد.

تهران - ایرنا - معاون قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: هرگونه تبعیض و نابرابری آموزشی، از نظر قانون اساسی محکوم است.

تهران - ایرنا - موسسه ایواپی به عنوان بزرگترین موسسه کاریابی اندونزی با اهداف توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی زنان، پیشنهاد همکاری با زنان کارآفرین و تاجر ایران را به معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ارایه کرد.

تهران - ایرنا - پس از وقوع برخی رخدادها مانند آنچه چند هفته پیش در استان‌های یزد و هرمزگان شاهد بودیم یا در پرونده قتل مرحوم مهرجویی کارگردان سرشناس سینمای کشور، بخش عمده نگاه‌ها به تابعیت عوامل این حوادث دوخته شد. در شرایط اینچنین رسانه چگونه باید عمل کند؟

تهران - ایرنا - دنیای شیرین کودکانه دیگر با خاله‌بازی، تیله‌بازی، گل کوچیک، لی‌لی کودکانه و هزاران بازی دیگر آمیخته نشده بلکه این روزها شیرینی فعالیت‌های روزانه کودکان با بازی‌های رایانه‌ای عجین شده است؛ دنیایی که رنگ زندگی را در گوشی تلفن همراه معنا می‌کند حالا دیگر کودک سه ساله یا 12 ساله فرقی با هم ندارند دنیای همه در فضای مجازی و اینترنت غرق شده‌اند.

تهران - ایرنا - بررسی ها نشان داده است که مصرف بیشتر برخی از گروه های غذایی می تواند احتمال ابتلا به سرطان کبد را در کاهش دهد.