پنج‌شنبه 14 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - زنان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی، در جریان سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور کشورمان به جاکارتا، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تهران - ایرنا - همه افراد موظف هستند آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت احوال کشور ثبت کنند و بسیاری از خدمات دستگاه‌های دولتی و نهادها براساس آدرس ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود؛ بنابراین چنانچه شهروندان در نشانی محل سکونت خود تغییری ایجاد شد بر اساس قانون حتما باید این مساله را اعلام کنند.

تهران - ایرنا - جراح و متخصص زنان و زایمان - فلوشیپ لاپاراسکوپی و دبیر علمی پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و آندومتریوز با اشاره به این تعبیر که پیش از این گفته می شد جراحان بزرگ برش‌های بزرگ ایجاد می کنند، گفت: امروزه به یمن پیشرفت‌های پزشکی، به جراحانی بزرگ گفته می‌شود که با برش‌های کوچک بیماران را درمان می‌کنند.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت از 20 آبان تاکنون 21 میلیون و 65 هزار و 207 نفر از نظر قند خون و پرفشاری خون در سراسر کشور غربالگری شدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر زبان فارسی و پرهیز از آموزش زبان و فرهنگ خارجی در کودکستان‌ها، گفت: ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجی در مدارس موضوع جدیدی نیست و پیشتر هم وجود داشته، بر اساس ضوابط آموزش زبان خارجی و برگزاری مراسم‌هایی با ترویج فرهنگ خارجی در مهدکودک‌ها تخلف است.

تهران_ایرنا_تهران، شهری که در گذشته به چنارستان معروف بود، حالا مناظری که از آن دیده می‌شود کمتر شباهتی به این نام دارد. طبق مطالعات انجام شده، این شهر در سال 68، بیش از 14هزار هکتار باغ داشت. اما چه اتفاقی افتاد که این عدد تا سال 94 به 1216 هکتار رسید؟ استاد شهرسازی دانشگاه تهران درباره عوامل کاهش تعداد و مساحت این باغ‌ها توضیح می‌دهد.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: یک قلاده پلنگ گرفتار شده در سیم‌های پرچین باغی در شهرستان فیروزکوه با اقدام به موقع و عملیاتی تیم امداد و نجات حیات وحش استان تهران و با همکاری مردم بومی و دوستدار محیط زیست، نجات یافت.

تهران - ایرنا - متخصص قلب و عروق با بیان اینکه ابتلا به فشارخون بالا ممکن است ارثی باشد، گفت: 95 درصد علت ابتلا به فشارخون بالا، بی‌دلیل و بی‌علامت است. شرایط سنی و فیزیولوژی بدن در اثر بالارفتن سن و همچنین کم‌تحرکی هم می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به فشارخون بالا در تعداد زیادی از افراد باشد که در جوامع مختلف، متفاوت است.

تهران - ایرنا - مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی هستند و بی رغبتی آنها برای مراجعه به پزشک و انجام روند درمان بیماری باعث شده که مرگ و میرشان رو به افزایش باشد.

تهران - ایرنا - نتایج برخی مطالعات حاکی است: نشاط امری فرهنگی و نمادین است و در نتیجه نقش دولت در مدیریت و تصمیم‌گیری مستقیم در این حوزه باید کاهش یابد.

تهران - ایرنا - دریافت قبض و یا پیامک جریمه رانندگی هرچند به دلیل رعایت نکردن قانون صادر می‌شود، اما برای هیچ‌کس خوشایند نیست اگرچه پلیس آن را بازدارنده نمی داند و معتقد است که رقم آن به تناسب شرایط اقتصادی جامعه کافی نیست.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه به شهروندان توصیه کرد مراقب سلامتی خود در شب یلدا باشند و با رعایت اعتدال و پرهیز از پرخوری و درهم خوری شبی شاد و خاطره انگیز را برای خود و خانواده رقم بزنند.

تهران - ایرنا - رییس کمیته امداد، یک میلیون و 300 هزار مددجوی این کمیته را مستعد اشتغال دانست و گفت: کمیته امداد برای توسعه اشتغال در جامعه هدف، باید به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کند.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 20 میلیون و 173 هزار و 872 نفر تا 30 آذر در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در واکنش به ادعای نماینده پیشین مجلس درباره سخنان احمد وحیدی درباره استفاده از خودروهای وارداتی نوشت: مجوز دولت به فراجا برای واردات خودرو که کارایی بالاتری برای برخورد با اشرار دارد، منافاتی با نظر وزیر ندارد و همسویی این دو مطلب به وضوح قابل فهم است.

تهران - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان تهران شمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را 13 هزار نفر دانست و گفت: هم اکنون یک هزار و 596 زن سرپرست خانوار و سه هزار نفر از فرزندان آنها با ویژگی‌های این گونه کسب و کارها، آماده ورود به آموزش و اشتغال هستند.