سه‌شنبه 12 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به تغییراتی که به اقتضای زمان در ابزارها و شیوه‌های وقوع جرم، ایجاد شده، گفت: امروز ابزارها و ترفندهای وقوع جرم متفاوت از گذشته است؛ بنابراین در روش‌ها و تدابیر پیشگیرانه نیز باید روزآمدی و نوآوری و ابتکار به خرج داد و از همه ظرفیت‌های مردمی و حکومتی و ابزارهای فناورانه بهره گرفت.

تهران - ایرنا - مقررات و ضوابط استقرار واحدهای خدماتی با دستور علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای تسهیل امور به ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: کارگزاری‌های این سازمان برای دریافت لیست و وصول حق بیمه در آخرین روز ماه جاری (پنجشنبه 30 آذر) تا ساعت 18 برای پاسخگویی و ارائه خدمات به کارفرمایان فعال هستند.

تهران - ایرنا - شرکت کار و تأمین از آغاز ثبت‌نام متقاضیان آزمون‌های استخدام منطقه‌ای برای تأمین نیروی انسانی خدماتی در 8 استان و نیز ادارات‌کل غرب و شرق استان تهران برای جذب نیروی خدماتی واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی به‌صورت شرکتی در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - مطالعات نشان دادند هرچند این مساله ثابت شده که درمانی برای خشکسالی نیست، اما بارورسازی ابرها می‌تواند نه تنها یک ابزار مهم برای مدیریت آب باشد، بلکه برای کاهش آلاینده‌های جوی هم می‌تواند موثر باشد.

تهران - ایرنا - فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف 140 قطعه سکه عتیقه قاچاق در ایستگاه راه‌آهن زرند به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ دی ماه سال 1402 در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضور یابند.

تهران - ایرنا - مدیر کل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از حد انتظار و فراتر از مسئولیت های بین‌المللی و در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی در ارایه خدمات به میلیون‌ها پناهنده تلاش‌های سخاوتمندانه‌ای داشته است.

تهران - ایرنا - معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای برگزاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار، فراخوان داد.

تهران - ایرنا - فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و پزشک معالج «سینا علیخانی» با بیان اینکه داروی بیماران SME هفت سال پیش وارد بازار شد، گفت: دارو فقط به کند شدن سیر بیماری کمک می کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا با بیان اینکه مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است، گفت: مغرضان به دنبال زمین‌گیر کردن پلیس در ماموریت‌ها هستند.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه تأیید حکم حبس ابد برای «حمید نوری» از سوی دادگاه سوئد را اجحاف آشکار، ظلم مبرهن و فاقد وجاهت قانونی و حقوقی دانست و گفت: نگهداری 50 ماهه آقای نوری در سلول تنگ انفرادی، نداشتن دسترسی به اولیه‌ترین حقوق زندانی از جمله پزشک، عدم اجازه نسبت به دفاع آزادانه نشانه عدم دادرسی عادلانه و عدم کفایت قضایی سیستم قضایی سوئد است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مدارسی که بیش از حد تعرفه مشخص شده شهریه دریافت کرده بودند، 800 میلیارد تومان جریمه شدند و 43 میلیارد تومان هم به اولیا دانش‌آموزان برگردانده شد.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بین حوزه سیاست پژوهی و سیاستگذاری تا برنامه‌ریزی و اجرا یک خلاء جدی وجود دارد و این خلاء به عنوان یکی از عوامل تهدید در عدم تحقق سیاست‌های وضع شده باید مورد توجه منتقدین و دستگاههای نظارتی، در سطوح مختلف قرار گیرد.

تولید شیرخشک در کارخانجات کشور که در ماههای گذشته به دلیل ایجاد اختلال در واردات مواد اولیه دچار افت شده بود، در هفته های اخیر با تامین مواد اولیه فزایش یافته و کارخانجات در سه شیفت در حال تولید این محصول هستند تا کمبود بوجود آمده در بازار را تامین کنند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در بودجه امسال 7 هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار برای صندوق بیماری‌های صعب العلاج دیده شده است، گفت: برای بودجه سال آینده پیشنهاد این است که این رقم حداقل به دو برابر افزایش یابد.