سه‌شنبه 12 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در کشور پرندگان بومی ارزشمندی داریم که قاچاق و انقراض آنها را تهدید می‌کند اما بیشترین قاچاق مربوط به چهار گونه پرنده شامل شاهین، بالابان و بحری و هوبره است که هر چهار گونه نیز در معرض خطر انقراض قرار دارد، بیشترین مقصد این پرندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهشتمین روز از آذر به برگزاری هفته زن با تمرکز بر مقاومت و پایداری زن و خانواده، اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته، کمبود تخت سوختگی در کشور،9 پالایشگاه در مدار بهینه‌سازی سوخت، ثبت28 میلیون سفر هوایی درسال جاری، اما و اگرهای جراحی دیسک کمر با لیزر و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک منافقین پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر گفت: با استفاده از تکنولوژی بومی و در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، راه‌اندازی مراکز دیالیز جدید در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

اصفهان - ایرنا - یکی از شرکت‌های داروسازی و دانش بنیان اصفهان موفق به تولید داروی درمان بیماری سالک موسوم به «مگلومین آنتی مونیات» شد که ایران را به سومین کشور تولیدکننده این دارو در دنیا تبدیل کرد.

تهران - ایرنا - «حمید نوری» شهروند ایرانی که بیش از چهار سال است با ادعاهای واهی و به استناد اظهارات متناقض اعضای گروهک تروریستی منافقین در بازداشت غیرقانونی دولت سوئد و در سلول انفرادی به سر می‌برد، به اذعان وکلای او یک رکورد جهانی در نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و امروز هم دادگاه تجدیدنظر سوئد، حکم «حبس ابد» را وی تایید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس انستیتو پاستور ایران از همکاری تعدادی از آزمایشگاه‌های این مرکز با آزمایشگاه‌های مرجع سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توسعه برنامه های گردشگری سلامت با دولت لیبی خبر داد و گفت: 280 مرکز درمانی مجوز پذیرش گردشگر سلامت دارند.

تهران - ایرنا - معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه طرح گردشگری آشوراده بدون ساخت و ساز در منطقه اجرا می‌شود، گفت: برای نخستین بار در کشور مجوز ارزیابی محیط زیستی یک طرح بازبینی و اصلاح شد؛ با این حساب اجرای طرح گردشگری آشوراده مشکلی برای محیط‌زیست منطقه ایجاد نمی‌کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه سرشماری حیات وحش استان معمولا در این فصل در روزهای آخر خود است، گفت: امسال شرایط اقلیمی و کمبود بارش‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی که باعث سوق پیدا کردن حیات وحش به پایین دست مناطق می‌شود، عامل تاخیر یک ماهه در برنامه سرشماری است.

تهران - ایرنا - معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در دستور کار این سازمان است، از جابجایی 8 میلیون نفر در اربعین امسال توسط ناوگان درون شهری خبر داد.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 18 میلیون و 61 هزار و 798 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قوانین خوبی در زمینه آب، خاک و هوا در کشور داریم اما کارهای انجام نشده و انباشت شده روی هم، موضوعات محیط زیستی را به چالش تبدیل کرده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تاکنون 170 هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را با کیفیت مناسبی پرداخته که سبب تسویه 106 هزار میلیاردتومانی بدهی سازمان به نظام بانکی و سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی آن شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم گفت: خانواده برای حفظ سلامتی چشمان و بینایی فرزندانشان در این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه 20 میلیون بانوی ایرانی شرایط بالقوه اهدای خون را دارند، افزود: از ابتدای امسال تنها 68 هزار واحد خون از سوی جامعه بانوان به کودکان، زنان نیازمند به خون در حین زایمان و بیماران اهدا شده که بسیار کمتر از ظرفیت این جمعیت انسانی است.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری برنامه‌های هفته زن با تمرکز بر مقاومت و پایداری زن و خانواده خبر داد.