سه‌شنبه 12 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات و کنترل ترافیکی پلیس راهور فراجا محدودیت ترافیکی پایان هفته جاری برای محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد که بر اساس آن خودروهای سنگین در جاده کندوان (چالوس - مرزن‌آباد) ممنوع است.

تهران - ایرنا - رییس انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) با بیان اینکه 30 درصد سوختگی‌ها در کشور به کودکان اختصاص دارد، گفت: هزار و 350 تخت سوختگی در کشور داریم که طبق برآورد وزارت بهداشت باید به 2 هزار و 400 تخت ارتقا یابد که هنوز میسر نشده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه مازوت سوزی نداریم، گفت: اکنون 9 پالایشگاه در فاز بهینه‌سازی سوخت قرار دارد قطعا اعتبار زیادی می‌خواهد اما دولت در این زمینه گام برداشته است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: از ابتدای سال تا کنون 28 میلیون سفر هوایی در کشور ثبت شد.

تهران - ایرنا - آغاز به کار نخستین کلینیک درمان زخم کشور این امید را در بین بیماران دیابتی کشور بوجود آورده است که به کمک فناوری پلاسمای سرد بتوان معضل زخم دیابتی را با این شیوه درمان کرد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع ادغام رشته‌های نظری هنوز نهایی نشده اما قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو در دیدار با معاون وزارت بهداشت لیبی بر تولید مشترک اقلام سلامت محور و انتقال تکنولوژی بین دو کشور تاکید کرد.

تهران - ایرنا - دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین به قرائت 19 متهم این پرونده اختصاص داشت و پس از قرائت کیفرخواست آنان از سوی نماینده دادستان، اعلام شد که جلسه بعدی پنجم دی ماه برگزار می‌شود؛ این پرونده 104 متهم دارد.

تهران - ایرنا - رئیس دادگاه عالی استان هنان جمهوری خلق چین با اشاره به جایگاه محیط زیست در قوانین و نظام قضایی این کشور گفت: حفاظت از محیط زیست از جمله موضوعاتی است که در قوانین اساسی، مدنی و کیفری چین مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس اگر شرکتی با فعالیت خود سبب تخریب محیط زیست شود، می‌توان پروانه فعالیت آن را ابطال کرد.

تهران - ایرنا - سامانه 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به پرسش‌های مردم در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی پاسخ می‌دهد.

تهران - ایرنا - گزارش وزارت بهداشت نشان می‌دهد کمردرد دومین بار بیماری را در کشور است و حدود 7/5 درصد افراد جامعه مبتلا به کمردرد هستند که مهمترین علت آن الگوی نامناسب زندگی مردم و بی‌تحرکی است زیرا کمردرد علاوه بر مشکلات جسمی و روحی منجر به کاهش بازده کار، افزایش ساعات غیبت از کار و از کار افتادگی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه کمپ‌های ترک اعتیاد تهران گفت: ارائه خدمات درمانی به معتادان مساوی با برطرف کردن یکی از نیازهای ضروری و مهم جامعه امروز است که باید آن را به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال کرد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهفتمین روز از آذر به جراحی سینا و حاشیه‌هایش، فرصت 5 ساله برای نجات یوزپلنگ، پوشش 100 درصدی خدمات توانبخشی بیماران ام پی اس، استقرار اورژانس در پنج میدان اصلی پایتخت، توصیه‌های تغذیه‌ای در شرایط آلودگی هوا، ایجاد برنامه درسی و آموزشی برای دانش‌آموزان اوتیسم و تعزیرات بر بازار شب یلدا نظارت می‌کند، پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه محفظه‌های انتقال ارگان و توزیع آن بین بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور به منظور حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی خبر داد.

تهران - ایرنا - گشت ویژه نظارت بر بازار اقلام مورد نیاز شب یلدا برگزار شد و قضات تعزیرات در بازرسی از چهار شعبه آجیل‌فروشی معروف تهران، ضمن تذکر به سه شعبه و اصلاح قیمت‌ها به نرخ مصوب، یک واحد صنفی را با دستور قاضی پلمب کردند.

تهران - ایرنا - مدیرکل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت: ثبت‌نام دانشجویان و مهاجران خارجی در سامانه سهما آغاز شد و دانشجویانی که پیش از این موفق به ثبت‌نام در این سامانه نشده‌اند می‌توانند از این فرصت برای ثبت اطلاعات خود استفاده کنند.