دوشنبه 11 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه بعد از مجرم دانستن مدیر مسئول پایگاه خبری رکنا در پرونده مرحوم مهرجویی، مجدد وی را به علت انتشار خبر خلاف واقع در پرونده داروهای خاص مجرم شناخته است.

تهران - ایرنا - معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: فرصت بسیار کمی برای نجات یوزپلنگ از پرتگاه انقراض داریم و به نظر نمی‌رسد بیش از چهار تا پنج سال حفظ این گونه ارزشمند وقت باشد؛ به همین دلیل سازمان برای احیای طعمه‌های یوزپلنگ در زیستگاه‌های همجوار توران بسیار تلاش می‌کند.

تهران - ایرنا - «سینا علیخانی سفیر کودکان SMA در بیمارستان نور افشار تهران بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفت» این خبر در روزهای پایانی هفته گذشته در فضای رسانه‌ای کشور بازتاب یافت و بار دیگر موضوع بیماری «اس ام آ» و تامین داروی این گروه از بیماران نادر را که در دولت سیزدهم کلید خورده‌است، مطرح کرد.

تهران - ایرنا - اگر حضرت مهدی (عج) از فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی نیکو یاد کردند، زنان و دختران مسلمان که خود را پیرو دختر رسول خدا (ص) می‌دانند تا چه اندازه در زندگی و مرام خود پایبند به سبک زندگی آن حضرت هستند؟

تهران - ایرنا - اغفال جوانان جویای کار با عنوان استخدام در سازمان‌ها و ارگان های دولتی و خصوصی، خرید تورهای مسافرتی و مشاغل با درآمد بالا و کشاندن جوانان و افراد جویای کار به شهرهای تهران و کرج از شایع ترین شیوه و شگرد های شرکت های هرمی است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های دیگر در تامین منابع مالی و ارزی مورد نیاز و اثبات هزینه اثربخشی، تامین داروی بیماران SMA ادامه خواهد داشت.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تا پیش از سال 98 سالانه بین 200 تا 300 کودک تحت پوشش مراکز بهزیستی مستقل می‌شدند، گفت: این شاخص با توجه به ارتقای شاخص‌های مددکاری به بیش از 700 نفر در سال رسیده است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل کمربند سفید بیمارستانی در شهرهای اقماری اطراف تهران خبر داد و گفت: در 4 ماه گذشته 2 هزار تخت بیمارستانی به مراکز درمانی کلانشهر تهران افزوده شده است.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 17 میلیون و 320 هزار و 951 نفر تا امروز یکشنبه - 26 آذر - در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - بیمه‌پردازی عمده‌ترین منبع درآمدی برای صندوق‌های بازنشستگی به‌شمار می‌رود به نحوی که در سال 1399 بیش از 93 درصد از مجموع درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه‌ها بوده و براساس سالنامه آماری تأمین اجتماعی در سال 1398 سهم وصول حق بیمه از درآمدهای سازمان معادل 98 درصد را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - دادستان تهران گفت: تاکنون چهار نفر از اعضای باند کلاهبرداری از بیماران بستری که با معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمارستان، اقدام به گرفتن وجوه از خانواده‌ها می‌کردند؛ شناسایی و دستگیر شدند.

تهران - ایرنا - سالهاست که دستگاه‌های متولی نظارت و پایش ترافیک در جاده‌های طرح‌های متعددی را برای کاهش حوادث رانندگی در فصول مختلف سال اجرا می‌کنند اما سوال اینجاست که چرا با وجود آنکه هر سال ابعاد این طرح‌ها وسعت بیشتری می‌گیرد، اما میزان تلفات و حوادث ترافیکی کاهش نمی یابد.

تهران - ایرنا - درد مچ دست یکی از بیماری‌های شایع در برخی مشاغل به شمار می رود که می تواند مشکلاتی را در زندگی روزمره و کیفیت زندگی اشخاص بوجود آورد که برای حل آن گاهی پزشک دست به تیغ جراحی می برد.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری بیش از 74 هزار فرد جدید در پویش ملی سلامت برای ارزیابی دیابت و پرفشاری خون خبر داد.

تهران - ایرنا - نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در بازدید از دستاوردها و تولیدات مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال، گفت: برنامه اشتغال‌زایی کمیته امداد مبتنی بر تاریخ، فرهنگ و هنر این سرزمین است.

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه ای در پاسخ به شایعات مطرح شده در مورد زنده گیری یک قلاده یوزپلنگ نر آسیایی، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست قصدی برای زنده گیری هیچ یک از گونه‌های یوزپلنگ آسیایی از پارک ملی توران برای تکثیر در اسارت ندارد.