سه‌شنبه 12 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 17 میلیون و 352 هزار و 358 نفر تا دوشنبه 27 آذر در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شدند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: قرار است برنامه درسی و آموزشی متفاوتی برای دانش‌آموزان اوتیسم ایجاد شود که این موضوع به پشتوانه پژوهشی نیاز دارد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از اجرای طرح کتاب کلاس برای اولین بار با تجهیز 5 هزار کتابخانه کلاسی با ارزش 200 میلیارد ریال در 32 استان کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - اردوی جهادی ارائه خدمات دندانپزشکی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در دو مرحله برای مددجویان مناطق محروم برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس قانون، بیمه‌ها 60 درصد مطالبات‌شان را باید طی یک ماه و تمام مبلغ را طی سه ماه تسویه کنند، اما در حال حاضر هفت ماه در پرداخت بدهی‌ها تاخیر دارند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش به اهداف سند تحول بنیادین در رشد شخصیت نوجوانان اشاره کرد و گفت: در این سند 40 ویژگی برای رشد کودکان و نوجوانان پیش بینی شده که این ویژگی‌ها در شخصیت شهدا بوده است.

تهران - ایرنا - متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اجرای جدی توصیه‌های تغذیه‌ای در هنگام آلودگی هوا و ضرورت افزایش مصرف مایعات، لبنیات و میوه‌ها در چنین شرایطی تاکید کرد.

تهران - ایرنا - عصر یک روز پاییزی که «صالح» و «صادق» سوار مترو شدند، داستان زندگی کودکان زباله‌گرد بار دیگر مثل یک فیلم برایم مرور شد؛ کودکانی که ملعبه مافیای زباله شده‌اند، تا پاسی از شب در سطل‌های زباله شمال شهر می‌گرددند و دست آخر این طلای کثیف را به صاحبکار خود تحویل می‌دهند و با دستمزدی ناچیز به جنوب شهر برمی‌گردند.

تهران - ایرنا - رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور از افزایش تولید مواد موثره دارویی از 430 قلم در 2 سال اخیر به 521 قلم خبر داد و گفت: 650 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی هر سال در حوزه مواد موثره دارویی در کشور داریم.

تهران - ایرنا - از دید برخی جامعه‌شناسان و روان‌شناسان، افزایش چشمگیر مصرف سیگار میان دختران و زنان جوان را تا حدی می‌توان ناشی از سوگیری‌ها، تصورات، شیوه جامعه‌پذیری و شکاف‌های جنسیتی و واکنشی مقابل این مسائل به شمار آورد.

تهران - ایرنا - کارشناس بهداشت هوای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ماسک‌های جراحی و سه لایه معمولی در برابر آلودگی هوا بی اثر بوده و در این شرایط آلودگی شامل انواع ماسک‌های N95، KN95 و FFP2 کاربرد دارند و می توانند ذرات معلق را فیلتر کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا با تاکید بر اینکه مردم استان پهناور سیستان و بلوچستان ثابت کرده اند که در کالبد میهن یک مفهوم واحد هستند، گفت: توطئه جداسازی بلوچ از سیستانی، نمایشی از پیش شکست خورده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات توانبخشی مورد نیاز افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (ام پی اس) در مراکز دولتی تحت پوشش 100 درصدی است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت به صورت سرزده و در راستای نظارت بر ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی به کودکان و نوزادان، از دو بیمارستان پایتخت یعنی بیمارستان‌های کودکان حکیم و حضرت علی اصغر (ع) بازدید کرد.

تهران - ایرنا - در پی افزایش آلودگی هوای پایتخت، رئیس مرکز اورژانس استان تهران از استقرار اورژانس در 5 میدان اصلی شهر با هدف امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از برگزاری دومین رویداد ملی مدارس آینده در دی ماه با همکاری سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.