دوشنبه 11 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اهتمام هر سه قوه در امر مبارزه مجدانه و بدون اغماض با فساد و مفسدان گفت: با عنایت به حساسیت و اهتمامی که در هر سه قوه نسبت به پیگیری گزارش‌ها و مقولات مرتبط با مفاسد وجود دارد، کسانی فکر نکنند که احیاناً می‌توانند از پرونده‌ای که ایجاد شده بهره‌برداری سیاسی و مغرضانه کنند.

تهران - ایرنا - جریمه عابران متخلف در معابر عمومی یکی از محورهای لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی است که در صورت تصویب نهایی و تبدیل شدن به قانون این اجازه را به پلیس راهور می‌دهد تا این گروه از شهروندان متخلف را به دلیل رعایت نکردن قانون راهنمایی و رانندگی جریمه کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سومین جلسه شورای عالی محیط زیست در دولت سیزدهم و سی و هفتمین جلسه این شورا با حضور رییس جمهور، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دستگاه‌های ذیربط با 6 دستور جلسه فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ترویج سبک زندگی شهدا تاکید کرد: بهترین روش ترویج سبک زندگی شهدا، ترویج این سبک از سوی خانواده‌هایشان است.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره مالکیت اراضی آرادکوه و بررسی تعارض اراضی سایت‌های مره و خرمن تپه و مکان یابی جدید مرکز دفع پسماندهای عادی تهران گفت: شهرداری تهران، حداکثر تا 15 روز آینده نسبت به ارائه درخواست واگذاری اراضی محل دفع جدید پسماندهای عادی شهر تهران مطابق با مطالعات مکان‌یابی پیوست طرح جامع مدیریت پسماند اقدام کند.

تهران - ایرنا - بررسی گزارش‌ها و اسناد مختلف در رابطه با تخریب محیط‌زیست توسط معادن در منطقه نطنز، نشان می‌دهد که برخی افراد نمی‌خواهند مساله تخریب معدن در این شهر پایان یابد.

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش و پرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش‌آموزان انجام شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال اقدامات انجام شده، بازار شیرخشک کشور دارد به سمت اشباع شدن می‌رود، تاکید کرد که این محصول با کد ملی نوزاد، بدون تغییر قیمت در داروخانه‌ها در حال عرضه است.

تهران - ایرنا - رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به تعامل گسترده سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی، از ارائه 17 نوع تسهیلات به دانشجویان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته (1401-1402) با وجود ثابت بودن بودجه، از محل درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه، ارائه تسهیلات به دانشجویان 53 درصد افزایش یافت.

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگوی ارزیابی مدارس در تراز سند تحول بنیادین را به سرانجام رسانده و از اول دی ماه به صورت آزمایشی و داوطلبانه برای مدارس ابلاغ می‌شود.

تهران - ایرنا - اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران که با عنوان پوسیده‌ترین گروهک تروریستی از دهه 60، داعش‌وار همواره سعی بر اقدامات خرابکارانه علیه ملت ایران داشته و در حافظه تاریخی جنایات آنها ثبت شده است، اکنون پای میز محاکمه آمده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا گفت: پنجمین کنگره جراحی های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز با سخنرانی غیر حضوری جراحان بنام بین المللی از 29 آذرماه تا یکم دی ماه 1402 به همت این پژوهشگاه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در سال تحصیلی 1403_1402 برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کانون هموفیلی ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه باعث شده که بازده زمانی دسترسی به موقع بیماران هموفیلی به دارو رعایت نشود و آنان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

تهران - ایرنا - رییس انجمن علمی روانشناسان ایران، از راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی این انجمن خبر داد و گفت: در این مرکز خدمات آنلاین مشاوره و روان‌درمانی تخصصی توسط متخصصان مجرب روانشناسی و مشاوره و زیرنظر اساتید و متخصصان مطرح کشور ارائه می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی 2 نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد و دیگر در روستاها مددجوی بی مسکن نخواهیم داشت.