دوشنبه 11 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر نظارت و ارزیابی عملکرد معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از تهیه اطلس وضعیت زنان و تنظیم اولویت‌های حوزه بهداشت و سلامت زنان و خانواده خبر داد.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال‌احمر فلسطین در پیامی‌که در فضای مجازی منتشر شده است، حملات رژیم صهیونیستی به مراکز پزشکی، مجروحان و بیماران را نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی دانست.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از انتقال دختر نوجوان اغفال شده با تابعیت یکی از کشورهای همسایه به کشورش خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش 400 میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستان‌ها اختصاص داده است اما از این اعتبار فقط 13 درصد مبلغ تامین شده است.

تهران - ایرنا - «آزموده را آزمودن خطاست» از قدیم گفته‌اند اگر راهی را رفتید و به مقصد نرسیدید، پس اشتباهی در مسیر مرتکب شده‌اید؛ همانطور که شاعر چنین سروده «ترسم که به کعبه نرسی اعرابی، این ره که تو می روی، به ترکستان است».

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهمین روز از آذر به تغییرات حقوق بازنشستگان، 67 قلم دارو تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج، ایران در رتبه پانزدهم تولید علم جهان، محکومیت798هزار میلیارد ریالی خودروسازان، جراحی زیبایی حیوانات، پوشش40درصدی برنامه سلامت خانواده، شیر رایگان در مدارس تهران و کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان شهید غزه پرداخته است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با اندوه عمیق شاهد وقوع یک فاجعه انسانی در فلسطین هستیم، گفت: تعداد قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه به طرز غم‌انگیزی به بیش از 17 هزار نفر رسیده که 70 درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مهاجرت صرفاً مختص به حرفه پرستاری نیست، گفت: سایر حرَف نیز با این پدیده مواجه هستند اما آمار مربوط به مهاجرت پرستاران در فضای مجازی صحت ندارد.

تهران - ایرنا - نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، حق بر صلح را یک آرمان بشری دانست و گفت: در منظومه حقوق بشر، شناسایی حق بر صلح مغتنم است.

تهران - ایرنا - تاکنون درباره عمل‌های جراحی زیبایی بسیار گفته و نوشته شده اما کمتر درباره وزن و برجستگی عوامل سوق‌دهنده به این دست عمل‌ها بررسی عمیقی صورت گرفته است.

تهران - ایرنا -- فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از ناکامی قاچاقچیان و کشف یک تن و 300 کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از اتمام مناسب‌سازی بیش از 3 هزار مسکن معلولین با همکاری سازمان بهزیستی و فعالان حوزه توانبخشی خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح خط تولید انسولین نسل جدید در کشور «متفورمین» را پرمصرف‌ترین دارو در کشور دانست وگفت: پیشرفت علم داروسازی درحرکت به سمت انسولین‌های طولانی اثر برای مبتلایان به دیابت است.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام کرد که در این روز جشن گرفتن، تبریک گفتن و ابراز خرسندی هیچ توجیهی ندارد زیرا مردمان آزاده در سرتاسرِ جهان از انفعال نهادهای بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به ستوه آمده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اهمیت تامین امنیت شاغلین حوزه سلامت در مراکز درمانی از پلیس خواست تا در جلوگیری از حوادث آسیب رسان و ضرب وجرح و عدم امنیت پزشکان و پرستاران با نظام سلامت همراهی کند.