دوشنبه 11 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام پوشش 40 درصدی برنامه «سلامت خانواده» در شهرهای کشور گفت: این برنامه تاکنون در 182 شهر کشور اجرایی شده و بیش از 20 میلیون ایرانی تحت پوشش آن قرار دارند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: آیین‌نامه اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان داخل کشور تا سال 97 فعال بوده و پیرو دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت، این آیین نامه مورد بازنگری کلی و اساسی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - پلیس راهور فراجا در پی انتشار اتهام غیر واقعی مبنی بر شماره‌گذاری خودروهای توقیفی شرکت چای دبش، در اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد: هر نقل و انتقالی برای خودروهای مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی در یک فرآیند کاملاً روشن و شفاف صورت می‌پذیرد.

تهران - ایرنا - جراحی زیبایی حیوانات خانگی در حالی در سال‌های اخیر رواج یافته که به اعتقاد کارشناسان این اقدام از مصادیق حیوان آزاری است و در واقع با این کار حقوق حیوان را زیر پا گذاشته‌ایم.

تهران - ایرنا - «برای کار از خانه بیرون می‌روم، هنگامی که برمی‌گردم پسر 42 ساله‌ام که دارای معلولیت شدید است، روی تخت، سرش را بین دو دستانش گرفته و به فکر فرو رفته است؛ ای کاش برای اوقات فراغت و بیکاری او می‌توانستم کاری کنم»؛ اینها سخنان مادری شکسته دل و بیمار است که سالهاست رنج خانه‌نشینی پسرش را بر دوش می‌کشد.

تهران - ایرنا - توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی که در آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رییس جمهور وعده آن داده شده و در هفته های گذشته توزیع آن در سایر استان‌ها آغاز شده بود، امروز - یکشنبه - به شهر تهران رسید و قرار است از این پس دو روز در هفته در بین دانش آموزان ابتدایی توزیع شود.

تهران - ایرنا - آیین کاشت پنج هزار نهال به یاد کودکان و زنان شهید غزه با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بوستان جنگلی سعادت آباد برگزار شد.

تهران - ایرنا - مهاجرت پرستاران از کشور موضوع تازه‌ای نیست اما روند افزایشی و تشدید آن به خصوص در چند سال اخیر بر کسی پوشیده نیست. مساله‌ای که دیگر از دایره انکار عبور کرده و آشکار است. علل مختلفی هم دارد اما مساله‌ای که مغفول مانده، نبود برنامه و رویکرد فعالانه مسئولان در برخورد با این پدیده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به برخورد تعزیرات با نانوایی‌هایی که تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی دارند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تعداد 12 هزار و 869 فقره پرونده گران‌فروشی و کم‌فروشی نانوایی‌ها رسیدگی شده است که ارزش ریالی این پرونده‌ها 409 میلیارد ریال بوده و محکومان به پرداخت هزار و 829 میلیارد ریال محکوم شدند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رتبه علمی ما از نظر سایت‌های بین‌المللی و در 2 همایش بین‌المللی 17 و 15 است و در تولیدات علمی به رتبه 15 جهان رسیده است.

تهران - ایرنا - بیمارستان شهیدلواسانی مرکز درمانی ویژه قلب سازمان تأمین‌اجتماعی است، تجهیزات به‌روز و جمعی از متخصصان صاحب‌نام قلب و عروق در این مرکز باعث شده است که این بیمارستان یکی از قطب‌های جراحی قلب در کشور باشد که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی و نیز امکان انجام پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب را به‌صورت رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم کرده است.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: برنامه آموزش مجازی برای دوره‌های تحصیلی را مدنظر داریم، حدود یک سال است که برنامه درسی آموزش مجازی را بررسی کردیم و طرح آن تحویل داده شده، البته قرار است پروژه کلان طراحی نظام تعلیم و تربیت هوشمند نیز آغاز شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 67 قلم داروی فاقد پوشش بیمه‌ای تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - کشف آفتاب‌پرست جکسون جت‌لگ از یک مسافر در فرودگاه پرو، پرنده‌ای که در سه ساعت به اندازه کل وزن بدنش غذا می‌خورد و گونه جدیدی از قورباغه سوت‌زن، منتخبی از بهترین عکس‌ها و شکار لحظه‌ها در حیات وحش اقصی نقاط جهان تصاویری دیدنی خلق کرده است.

تهران - ایرنا - اندیشه حقوق بشر در عمل، مبین نیمه تاریکی است که به علت انحصارطلبی و عملکرد نادرست برخی از مؤسسان اولیه آن، قربانی فزون‌طلبی قرار گرفته است و ملل جهان را به هر سرنوشتی که خود می‌خواهد، مبتلا می‌کند.

تهران - ایرنا - بخش اول لایحه بودجه سال 1403 زمانی که منتشر شد، تغییری در میزان حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به عنوان بخش بزرگی از جامعه در سال آینده نسبت به امسال اعمال نشد اما با تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق افراد بازنشسته در مجلس، جرقه‌ای در حقوق این افراد خواهد خورد زیرا پایین بودن میزان حقوق و بهبود معیشت دغدغه و مطالبه جدی آنان است.