دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی و افطاری همزمان مدارس غیر دولتی و هیات امنایی سراسر کشور روز یکشنبه 19 فروردین ماه 1403 خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام هشت هزار و 507 مورد آزمایش تشخیص کرونا در مرزها و توسط دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد.

تهران - ایرنا - تخته گاز رفته بود تا زودتر برسد؛ می‌خواست سر راحت بر بالین بگذارد و خستگی چند روز رانندگی در جاده را از تن به در کند اما نمی‌دانست همین خواب آلودگی جان شیرینش را در ابتدای سال راهی دیار ابدی می کند.

تهران - ایرنا - تلفات هرساله‌ای که آخرین بازماندگان نسل یوزپلنگ ایرانی در جاده میامی عباس آباد و در تعطیلات داده‌اند، باعث شد تا امسال همزمان با شروع سفرهای نوروزی مردم برای محافظت از یوزپلنگ‌ها در این جاده داوطلب شوند. این مشارکت بی‌سابقه مردمی تا امروز از وقوع تصادف جلوگیری کرده است.

تهران - ایرنا - عضو هیأت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران با تاکید بر نقش موثر گفتاردرمانگران در توانبخشی اختلال طیف اوتیسم گفت: گفتاردرمانگران با ارائه خدمات توانبخشی و آموزشی مناسب به فرد دارای اوتیسم کمک می‌کنند تا مهارت‌های زبانی، گفتاری و اجتماعی خود را بهبود بخشیده تا استقلال فردی بیشتر و موثرتری در جامعه داشته باشد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا، آخرین وضعیت جانباختگان سوانح رانندگی در طول طرح نوروزی 1403 را اعلام کرد و گفت: بنابر آمار به دست رسیده از 24 اسفند تا کنون (8 صبح 14 فروردین) تعداد 769 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

تهران - ایرنا - نوروز با زنده شدن طبیعت همراه است، همه جانداران روی زمین در این ساعت تغییر، مسیر پوست‌اندازی و تحول را می‌روند. ایرانیان این عید باستانی را جشن می‌گیرند اما هم‌زمان هزاران خانواده به علت تصادف‌های رانندگی رخت عزا می‌پوشند.

تهران - ایرنا - رسیدگی به پرونده‌های خودرویی، ورود به اضافه دریافتی شهریه مدارس، هشدار به تاکسی‌های اینترنتی، مقابله با گرانفروشی بلیت هواپیما، برخورد با گرانفروشی شرکت‌های لبنی، نقره داغ کردن قاچاقچیان و رسیدگی به تخلفات مدیران دولتی به دلیل کم‌کاری در حوزه تنظیم بازار از جمله اهم محورهای اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در سال 1402 بود.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی از موفقیت مرزبانان استان سیستان و بلوچستان و کشف بیش از یک تن و 600 کیلوگرم موادمخدر در مرزهای این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمه پنج دهک اول جامعه در همه جای کشور رایگان است.

تهران - ایرنا - روستاهای کشور مهد تولید و اشتغال‌اند، به هر روستایی از کشور که سفر می‌کنید، با دنیایی از ایده‌ها از سوی زنان روستا برای بهتر شدن وضعیت تولید روستا، مواجه می‌شوید؛ ایده‌هایی که با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق‌های اعتباری خرد، جامه عمل می‌پوشند.

تهران - ایرنا - پلیس راهور امروز به رانندگان هشدار داد که مراقب باشند؛ چون بیشترین تصادفات رانندگی نوروز پارسال مربوطه 13 فروردین بوده است.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از ثبت 93 هزار تصادف، جان باختن بیش از 740 نفر و مصدومیت 19 هزار نفر در سفرهای نوروزی خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا 12 فروردین، یک میلیون و 730 هزار و 80 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بازرسی‌ها کشف و معدوم سازی شده است.

تهران - ایرنا - 45 میلیون و 348 هزار نفر در پویش ملی سلامت دیابت و فشارخون بالا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غربالگری شدند که مهمترین دستاورد در بخش بهداشت در سالی که گذشت بشمار می‌رود.

تهران - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی گفت: طرح مقابله با خودروهای قاچاق بر معروف به «خودروهای شوتی» در نقاط مختلف کشور همچنان در دستور کار پلیس است.