دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور بر مدیریت بازگشت سفر مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: مسافران همچنان در استان های مازندران، گیلان و خراسان رضوی حضور دارند و بازنگشته اند.

تهران - ایرنا - مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمامی مدارس از فردا (سه شنبه 14 فروردین ماه) دایر هستند، گفت: مدرسه های پایگاه اسکان نوروزی فرهنگیان با تایید مدیرکل آموزش و پرورش استان و استانداری ها می‌توانند همچنان به مسافران خدمات ارائه دهند.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا گفت: بیش از 13 هزار تصادف رانندگی منجر به جرح و مرگ در سفرهای نوروزی رخ داده است.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا از مرگ 740 نفر از هموطنان از شروع طرح ترافیکی نوروزی 1403 تا امروز (دوشنبه 13 فروردین) خبر داد.

تهران - ایرنا - 13 فروردین در تقویم رسمی کشور به عنوان روز طبیعت یا همان سیزده بدر خودمان نامگذاری شده است؛ در این روز هموطنان با حضور در طبیعت خود را برای سال جدید آماده می‌کنند اما این حضور که گاهی با تخریب همراه است به بلایی برای طبیعت تبدیل شده است؛ بیاییم در روز طبیعت هوای محیط‌زیست را بیشتر داشته باشیم.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه 72 هزار معلم در سال 1403 استخدام می‌شوند، گفت: در سال تحصیلی جدید در پایه اول دبستان کتاب‌های درسی جدید می شوند.

تهران - ایرنا - آمار نشان می‌دهد با وجود جاذبه‌های مهم گردشگری در کشور، دو استان گیلان و مازندران همچنان در صدر مکان‌های هدف گردشگری توسط مردم است و استان‌هایی مانند کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سهم چندانی از این نظر ندارند.

تهران - ایرنا - بنیاد 15 خرداد زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سالی که گذشت، فعالیت‌های خاصی به اشکال مختلف با هدف محرومیت‌زدایی از برخی مناطق کشور و حمایت از طرح ها و برنامه‌های زیر ساختی به انجام رساند.

تهران - ایرنا - بسته شدن پرونده پتروشیمی میانکاله یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در راستای حفظ محیط زیست است؛ پروژه‌ای که نزدیک به 2 دهه موجب نگرانی دوستداران محیط‌زیست شده بود، اما دولت مردمی صدای نگرانشان را شنید و با پایان دادن به این پروژه، برای همیشه این خطر محیط‌زیستی را از منطقه دور کرد.

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی اعلام‌کرد: یوم الله 12 فروردین نمایشی از بلوغ سیاسی مردمی است که در روزهای آغازین انقلاب عظیم خود شور و شعور را در هم آمیختند.

تهران - ایرنا - حضور دانش‌آموزان در هنرستان‌ها به عنوان یکی از ضرورت‌ها برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور، مورد تاکید است و آمارها افزایش 13 درصدی هنرجویان دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا از پرحجم بودن بار ترافیکی جاده‌های منتهی به کلان‌شهرها از روز گذشته خبر داد و گفت: 90 درصد خودروهای دخیل در تصادفات منجر به جرح یا کشته شدن افراد در ایام نوروز از خودروهای داخلی هستند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

تهران - ایرنا - پلیس راهور اعلام‌کرد: بررسی وضعیت تردد در جاده‌های کشور بیانگر افزایش سفرهای برگشت در روزهای پایانی تعطیلات نوروز است.

تهران - ایرنا - 12 فروردین 1358 یادآور روزی ماندگار برای ایران و ایرانیان برای برگزاری همه‌پرسی تاریخی است، روزی که با نام روز همبستگی، روز اتحاد و روز باهم بودن برای آری گفتن به جمهوری اسلامی برای همیشه در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند زیرا آری ملت به جمهوری اسلامی با 98 درصد آرا در این روز، ثبت جهانی شد.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره اقدامات این جمعیت در سیل سیستان و بلوچستان، حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، زلزله ترکیه، کمک به مردم غزه و سایر اقدامات مهم این نهاد در 1402 پرداخت.