دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: از 28 اسفند تا 14 فروردین، بیشترین توزیع و ارسال خون در شبکه ملی خون رسانی مربوط به استان لرستان با 1057 واحد و بیشترین دریافت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 2092 واحد بوده است.

تهران - ایرنا - نتایج برخی مطالعات حاکی از این است که آموزش رسمی حفظ محیط زیست برای نیل به توسعه پایدار الزامی است و در این مسیر به منظور برقراری ارتباط آگاهانه انسان با محیط زیست در گام اول نیازمند برنامه‌ریزی جامع، جذب منابع مالی و همچنین مشارکت همه آحاد جامعه است.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نقش مهم قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در تحقق شعار سال جدید گفت: دادگاه‌ها مکلف هستند علاوه بر رعایت عدل و انصاف، رسیدگی به پرونده‌های مالی و اقتصادی که سابقه رسیدگی دارند را در اولویت کار قرار دهند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا، آخرین وضعیت جانباختگان سوانح رانندگی در طول طرح نوروزی 1403 را اعلام کرد و گفت: بنابر آمار به دست آمده از 24 اسفند تا به امروز 15 فروردین ماه، تعداد 813 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

تهران - ایرنا - مسئول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی در جامعه عشایری براساس آمار موجود در مقطع ابتدایی بیش از 98 درصد است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ثبت نام 63 هزار حامی طرح اکرام ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف نگهداری از ژن گونه‌های در خطر انقراض سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی امضا کرد و در قالب آن تاکنون نمونه زنده یوزپلنگ، پلنگ و خرس قهوه‌ای به صورت کشت سلولی در این مرکز نگهداری می‌شود، این روند امکان شبیه‌سازی گونه‌های منقرض شده را فراهم می‌کند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با احیای طب ایرانی می‌توانیم فرهنگ استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی را اصلاح کنیم؛ به ویژه آن که بسیاری از بیماری‌ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی قابل کنترل و درمان است.

تهران - ایرنا - برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج الگوی صحیح همسر گزینی، ترغیب به ازدواج به هنگام و پایدار و هم چنین کاهش طلاق، تدابیری را اندیشیده است.

تهران - ایرنا - کانون وکلای دادگستری مرکز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه جنایت و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان با هدف تحریک نظام سیاسی ایران به واکنش و دفاع مشروع به عنوان حق قانونی به حساب می‌آید.

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از تامین 95 درصد شیرخشک‌های رژیمی نوزادان در کشور خبر داد و گفت: 16 میلیون قوطی شیرخشک نوزادان در چهار ماهه پایان سال 1402 ثبت و استعلام شده است.

تهران - ایرنا - کارشناس اداره غذای سازمان غذا و دارو نسبت به بازیافت ظروف تفلون در مراکز غیرمجاز هشدار داد و گفت: مراکز فاقد مجوز بهداشت بازیافت ظروف نچسب، از مواد غیر استاندارد و سمی استفاده می کنند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو تامین داروهای بیماران هموفیلی را ضروری دانست و گفت: امید است با تولید داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی، دغدغه این بیماران برای تامین دارو را برطرف کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون فرهنگ سازی برای افزایش مشارکت دختران و زنان در امر حیاتی اهدای خون را ضروری دانست و گفت: یکی از راهبردهای اصلی این سازمان در سال جدید، افزایش سهم مشارکت اهدای خون جوانان و بانوان در آمار کل اهداکنندگان است و به همین دلیل، نقش بسیج در تحقق این مهم بسیار اثرگذار است.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: شهید محسن صداقت که در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید، از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد بود.

تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: الزام دانش آموزان برای شرکت در اردوها و دریافت شهریه غیرمصوب تخلف است.