دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پس از ابلاغ برنامه هفتم توسعه در تهران آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا از آغاز اعمال افزایش مبالغ جرائم رانندگی از 25 فروردین ماه خبر داد و گفت: حضور فیزیکی ماموران پلیس برای اعمال جریمه از دستور کار خارج شد و تمامی مراحل به صورت هوشمند انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون عملیات ترافیک پلیس راهور گفت: آمارها از طرح نورزی نشان می‌دهد بالغ بر 980 هزار دستگاه وسائط نقلیه‌ای که از تهران خارج شدند، همچنان برنگشته‌اند و به طور قطع روزهای پرترددی را پیش رو خواهیم داشت.

تهران - ایرنا - آمارها نشان می‌دهد میانگین ملی شاخص دندان‌های پوسیده، از دست رفته و پُر شده در کودکان 6 و 12 ساله به‌ترتیب 5.84 و 1.84 است که این شاخص در 12 استان بالاتر از میانگین کشوری است.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور نسبت به روند افزایشی غرق شدگی‌ها در نوروز 1403 هشدار داد و اعلام کرد: از ابتدای طرح نوروزی سلامت تاکنون 19 نفر از هموطنان جان خود را به دلیل غرق شدگی از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر با تشریح خدمات هلال احمر در نوروز 1403 اعلام کرد که بیشترین عملیات های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.

تهران - ایرنا - شماره‌های 123، 1480، 09628 و 1482 شماره تلفن‌های ضروری خدمات اجتماعی بهزیستی هستند که هر کدام خدمات خاصی ارائه می‌دهند.

اصفهان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: این استان از نظر درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صدر استان‌های کشور قرار دارد و حدود 68 درصد از هم استانی‌ها تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت جدی ورود همه دستگاه‌ها برای کاهش آمار تصادفات رانندگی تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و ارتقای فرهنگ رانندگی در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

تهران - ایرنا - طرح میزبان ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر در خانواده، در 6 استان به مرحله اجرایی رسید.

تهران - ایرنا - دولت مردمی سیزدهم در حوزه رفاه اجتماعی اقدامات مبارکی را رقم زده است و از جمله در سازمان تامین اجتماعی میتوان به افزایش2 میلیون نفری بیمه‌شدگان جدید، پوشش بیمه توافقی برای هفت گروه جدید، بیمه هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان، پرداخت 10 هزار میلیاد تومانی بیمه بیکاری و افزایش پرداختی کمک هزینه بارداری از 6 ماه به 9 ماه اشاره کرد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار گروه جامعه ایرنا در روز پنجشنبه نهم فروردین 1403 به موضوعاتی همچون افزایش پنج برابری جرایم رانندگی، صدور بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403، گزارشی از پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی و دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال، آخرین وضعیت تردد در جاده‌ها و اعلام استان‌های دارای شدیدترین تصادفات رانندگی در نوروز پرداخته است.

تهران - ایرنا - تشدید بار آلودگی فلزات سنگین و گسترش بیش از حد فعالیت‌های کشاورزی و توسعه صنایع شوینده‌ها در جهان آلودگی‌های جدی به محیط زیست وارد کرده و موجب تخریب اکوسیستم حساس آب‌های ساحلی کشور شده است؛ یک محقق کشور در پژوهشی، تأثیر آلوده‌گرهای صنعتی حاوی فسفر و نیتروژن بر برخی پارامترهای فیزیولوژیکی ماکرو جلبک‌های خلیج‌فارس را مورد بررسی قرار داده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارتخانه نسبت به تعویق یکساله طرح خانم دکتر بخشی و انتخاب محل خدمت او با وی همکاری کامل داشت، تصریح کرد: هیچ خود اظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود.

خرم آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی و ارائه توضیحاتی در این زمینه تاکید کرد: علت مرگ این پزشک هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: 11 هزار و 84 محفل انس با قرآن برای دانش‌آموزان برگزار شد که از این میان هشت هزار و 875 محفل برای مدارس غیردولتی و 2 هزار و 299 محفل برای مدارس هیات امنایی بوده است.