دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دین‌داری امروزی در جامعه ایرانی به سمت جماعتی و هیجانی‌شدن پیش می‌رود؛ حرکتی که هم دین‌داری‌های فردی و اعتقادی و هم دین‌داری سیاسی و رسمی را تغذیه می‌کند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در یازدهمین روز فروردین 1403 به آخرین آمارهای مسافرت هموطنان در نوروز امسال، ارائه خدمات هلال احمر به بیش از 4 میلیون و 700 هزار مسافر نوروزی، هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری در فضای پیام رسان های داخلی و مقاوم‌سازی هشت هزار کلاس درس پس از ابلاغ برنامه هفتم توسعه پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان مستقیم با 11 هزار و 593 تخت فعال در84 مرکز درمانی بستری، خدمات رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و دربخش درمان غیرمستقیم 57 هزار و 114 مؤسسه و مرکز شامل 1106 بیمارستان و مرکز جراحی محدود، 21 هزار و 773 مطب، بیش از 14 هزار داروخانه و نزدیک 20 هزار مرکز پاراکلینیکی و درمانگاه با این سازمان قرارداد همکاری دارند.

تهران - ایرنا - جانشین پلیس فرودگاه های کشور از کشف یک کیلوگرم مواد مخدر روان گردان از نوع شیشه در عملیاتی مشترک خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از آغاز پویش به عشق علی (ع) همزمان با شب‌های قدر در سراسر کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال‌های اخیر درس طب سنتی و مکمل به عنوان 2 واحد اجباری در برنامه درسی هفت رشته علوم پزشکی شامل، پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، تغذیه، مامایی، فیزیوتراپی و پرستاری قرار گرفت که اتفاق بسیار خوبی است.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی، اعلام کرد: طی 16 روز گذشته از طرح نوروزی، جمعیت هلال احمر به 4 میلیون و 735 هزار و 371 نفر از هموطنان خدمات بشردوستانه و امداد و نجات ارائه کرده است.

تهران - ایرنا - جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال از مسیرهای مهم دسترسی به استان‌های شمالی به شمار می روند اما از زمان آغاز تعطیلات نوروز 1403 این مسیرها هر روز با ترافیک سنگین روبرو بوده اند.

تهران - ایرنا - مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از معدوم سازی بیش از هزار تن مواد غذایی فاسد خبر داد که در بازه زمانی 15 اسفند تا 10 فروردین در بازرسی های میدانی کشف شده بود.

تهران - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر و ایام شهادت امام علی (ع)، شبکه شاد مراسم شب‌های احیا را از اماکن معنوی حرم مطهر رضوی، تکایا و مساجد پخش می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: براساس آخرین آمارها، نزدیک به 890 هزار خودرو همچنان به تهران بازنگشته‌اند که انتظار داریم در روزهای آتی این برگشت انجام شود.

تهران - ایرنا - فرماندهی انتظامی کشور در پیامی تاکید کرد: روز جمهوری اسلامی، سند آزادی و استقلال ملت آزاده‌ای است که برای دستیابی به آرمان های مقدس خود با استقامتی خستگی‌ناپذیر و به برکت خون شهیدان، نور امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان بر افروخت.

تهران - ایرنا - زن و شوهر بدون فرزند و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور باشند اما دختران و زنان بدون شوهر نیز براساس قانون جدید فرزندخواندگی از سال 1398 نیز می‌توانند برای فرزندخواندگی اقدام کنند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر پیام‌رسانی اعم از داخلی یا خارجی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، به هموطنان هشدار داد که فریب پیام‌های جعلی ارسالی از طریق شبکه های داخلی با عناوینی چون ثبت نام در مدارس را نخورند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از فعالیت بیش از 250 پایگاه جذب حامی ایتام در شب‌های قدر خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه در گزارشی توضیحاتی در مورد علت درگذشت خانم سارا تبریزی ارائه کرد.