دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشریح توصیه‌های ایمنی در مراسم چهارشنبه سوری، از هموطنان خواست تا به منظور حفظ جان و سلامتی خود، فرزندان، خانواده، همسایگان و همشهریانشان، به این توصیه‌ها عمل کنند.

تهران - ایرنا - سازمان بهزیستی کشور تلاش دارد در ماه مبارک رمضان با مشارکت مردم عزیز کشورمان به آرزوهای جامعه هدف سازمان بهزیستی با پویش «مثبت ماه» جامه عمل بپوشاند.

تهران - ایرنا - سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: با توجه به اینکه خدمات پزشکی قانونی قابل تعطیل شدن نیست و مردم در صورت بروز حادثه یا آسیب به خدمات این سازمان نیاز دارند، واحدهای کشیک پزشکی قانونی در ایام نوروز در سراسر کشور فعال هستند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان فردا چهارشنبه 23 اسفند در راس هیاتی و به منظور حضور در نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان شانگهای، راهی قزاقستان می‌شود.

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط‌زیست در شیوه‌نامه‌ای، ورود افراد را به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این سازمان، یک روز قبل از شب چهارشنبه سوری را ممنوع اعلام کرده است تا طبیعت و حیات وحش آن مناطق دچار آسیب نشود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ویکمین روز از اسفند به جمع‌آوری‌221 هزار معتاد متجاهر، محکومیت 2.5میلیارد دلاری آمریکا، ضرورت پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌ها ازسوی بیمه‌ها، آغاز طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار، جامعه پزشکی درانتظار تصویب 46درصدی تعرفه‌ها، بازداشت 60 نفر در روز برگزاری انتخابات و آماده‌باش کادر درمانی برای چهارشنبه آخرسال پرداخته است.

نیویورک - ایرنا - «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با رئیس کمیسیون ملی زنان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

تهران - ایرنا - نخستین کنگره بین‌المللی پوشش همگانی سلامت دستاوردهای ارزشمندی با برگزاری پنل‌هایی با موضوعاتی نظیر حاکمیت و رهبری در برنامه سلامت خانواده و سیستم ارجاع و تمرکز بر عوامل اجتماعی کلی در سلامت داشت و نمایندگان 17 کشور آخرین یافته‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا به افزایش 24 درصدی مصدومان طی سه هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: همچنین افزایش 67 درصدی جانباختگان چهارشنبه آخر سال را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

نیویورک - ایرنا - آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در سخنانی با بیان اینکه «از ادامه درگیری ها در غزه وحشت زده و خشمگین» است، گفت: در ماه مبارک رمضان، از همه کسانی که در همه جا در جنگ هستند، می خواهم که اسلحه ها را بگذارند و به میز صلح بازگردند.

تهران - ایرنا - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تغییر ساعت کاری کارکنان این قوه در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت را با روزانه 700 کشته کرونایی، 700 میلیون یورو تعهدات و 50 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و نخستین اقدام ما در حوزه بهداشت انجام واکسیناسیون همگانی بود.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از دو هفته پیش دستورالعمل مربوط به چهارشنبه سوری به همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ابلاغ شده است و به همین منظور همه کادر درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور برای موضوع رخدادهای چهارشنبه آخرسال به صورت آماده‌باش هستند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سنجش 900 هزار نفر از نوآموزان انجام شده است و سامانه برای سایرین هم از اوایل فروردین 1403 باز می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند کار نوبت گیری را انجام دهند.

تهران - ایرنا - 338 نفر از هموطنان از یکم تا بیستم اسفند ماه در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد هشت نفر جان خود را از دست دادند.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح کنترل بیماری هپاتیت B از مهرماه سال 1403 خبر داد و اعلام کرد: طرح «هزار روز اول زندگی» در شهرستان کهنوج به صورت آزمایشی در حال اجراست.