دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه هر فردی باید بسنجد که امر به معروف او چه میزان تاثیرگذاری در افراد خواهد گذاشت گفت: در هر کسوتی می‌توان آمر به معروف وناهی از منکر بود.

تهران - ایرنا - سرپرست گروه مدیریت خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت درباره آسیب‌های ناشی از مواد محترقه در مراسم چهارشنبه سوری هشدار داد و اظهار امیدواری کرد تا هموطنان با رعایت اصول ایمنی چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم در دفاع مقدس شهید شدند که نسبت آنها به کل شرکت‌کنندگان در جنگ نسبتی متمایز است.

تهران - ایرنا - سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت با امضای تفاهم‌نامه‌ای امکان برخورداری اتباع خارجی مجاز را از خدمات بیمه درمانی فراهم کردند.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد از 2 هزار و 200 زوج نابارور در جنوب غرب کشور حمایت کرده است.

تهران - ایرنا - کره‌جنوبی در حالی اقدام به افزایش ظرفیت پزشکی می‌کند که سرانه پزشکی این کشور دو برابر ایران و میانگین سنی پزشکان آن جوان‌تر از ایران است.

تهران - ایرنا - چهارشنبه سوری آیینی هزاران ساله و یادگار نیاکان ایرانیان است که درون‌مایه‌ای شاد دارد و سنتی است که با برپایی دورهمی‌های خانوادگی و لحظاتی خوش باید سپری شود اما چه شده است که در سالیان اخیر شاهد آمار فوتی‌ها، مجروحیت‌ها و حتی قطع عضو در این شب هستیم؟.

تهران - ایرنا - رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه آخر فروردین آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون مرکز فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران از مشارکت بیش از صد و چهل و یک هزار پزشک در نسخه‌نویسی الکترونیکی خبر داد و گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته نسخه‌نویسی الکترونیکی 30 درصد رشد داشته است.

تهران - ایرنا - مدیر کل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان از انتشار نخستین فراخوان طراحی پوستر به مناسبت بزرگداشت هفته ازدواج خبر داد و گفت: شعار و هدف هفته ازدواج، ازدواج آسان و آسمانی و از بین بردن رسومات دست و پا گیر است.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در واکنش به گزارش غیرموثق، غیرحقوقی، مغرضانه و سیاسی هیأت به اصطلاح حقیقت‌یاب، نظرات جمهوری اسلامی ایران را در پاسخ به این گزارش منتشر و اعلام کرد: گزارش این هیات کاملا فاقد وجاهت قانونی و حقوقی بوده و از اعتبار خارج می باشد و جمهوری اسلامی ایران کاملاً آن را رد می نماید.

تهران - ایرنا - فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای به قانون شکنان در شب چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد که با هرگونه رفتاری که موجب مزاحمت برای مردم باشد، برخورد خواهد کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های مهم در حوزه مفاسد اقتصادی را از مهمترین اقدامات این قوه در سال 1402 عنوان کرد و گفت: پرونده شرکت کروز نیز آماده صدور رأی است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند تا کنون 424 نفر در حوادث مرتبط به چهارشنبه آخرسال مصدوم شده‌اند که در مقایسه با 343 نفر در مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - پویشی با عنوان «فرشتگان رمضان» به مناسبت تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن با آغاز ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ ذخایر خون در ایام پایان سال و آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برگزار می‌شود.