دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 844 روستای محاصره سیلاب و توزیع انواع اقلام زیستی و امدادی و امدادرسانی به بیش از 63 هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان از هفتم اسفند ماه جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان مسئولیتی درباره اطلاعیه پیامکی برای اهدای سیم‌کارت و کارت بانکی به اتباع ندارد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام پزشکی کشور ابراز امیدواری کرد تعرفه‌های پزشکی سال 1403 با افزایش نرخ 46 درصدی مصوبه شورای عالی بیمه در هیات دولت به تصویب برسد و از ابتدای سال آینده سریعتر اجرایی شود.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در روز برگزاری انتخابات هزار و 254 دستگیری در سراسر کشور به واسطه تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاد؛ هزار و 200 نفر از این دستگیرشدگان، همان روز با دریافت تعهد و وثیقه آزاد شدند و کمتر از 60 نفر نیز به دلیل درگیری‌های مسلحانه، کشف سلاح و سایر اقدامات ضدامنیتی که داشتند، در بازداشت به سر می‌برند.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب بین‌المللی در مورد ایران، گفت: کمیته حقیقت‌یاب را با نگاه سیاسی و غیرحرفه‌ای تشکیل داده‌اند.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گزارش مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری در ایران را منتشر کرد که نشان می دهد عدالت جنسیتی در نظام اداری ایران محقق شده است.

تهران - ایرنا - رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد که برای تهیه بلیت و مسافرت از آژانس‌های مسافرتی معتبر و مجاز استفاده کنند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران روش‌های مشارکت برای کمک به مردم سیل زده سیستان وبلوچستان را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی تامین انواع مختلفی از مواد غذایی به تناسب با یکدیگر و مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و رعایت میانه‌روی با محدود کردن غذاهای دارای چربی، کلسترول، قند، نمک زیاد و ترکیبات افزودنی در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود.

تهران - ایرنا - طرح کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار امروز دوشنبه 21 اسفند با حضور، رئیس پلیس آگاهی فراجا، فرمانده انتطامی تهران بزرگ و فرمانده کل انتظامی کشور آغاز شد.

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس می‌توانند به اقتضای شرایط در ماه رمضان (اوقات شرعی، موقعیت جغرافیایی، نوع مدرسه و...) با توجه به نظرات معلمان، دانش آموزان و اولیای آنها، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه با یک ساعت تأخیر اقدام کنند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و با اشاره به احتمال کولاک برف و کاهش دما از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در 8 استان خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران بر ضرورت پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تاکید کرد و گفت: عدم انجام تعهدات بیمه تامین اجتماعی چرخه اقتصادی آزمایشگاه‌ها را مختل کرده است.

تهران - ایرنا - گروهک تروریستی تندر معروف به انجمن پادشاهی ایران به سرکردگی جمشید شارمهد و دولت آمریکا به دلیل جنایات صورت گرفته در جریان بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدا شیراز که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از 200 نفر از شهروندان ایرانی شد، به پرداخت در مجموع 2 میلیارد و 478 میلیون دلار محکوم شدند.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری و رییس مرجع ملی حقوق کودک بر لزوم حرکت جهادی و تشدید اقدامات نظارتی و حمایتی برای کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: شناسایی این کودکان به تنهایی منجر به رفع مشکل نخواهد شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که دارو مصرف می‌کنند قبل از اقدام به روزه گرفتن حتماً باید با پزشک معالج خود در خصوص نحوه مصرف دارو مشورت کنند تا بر اساس شرایط منحصر به فرد هر بیمار توصیه‌های لازم ارائه شود.