دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به جدیت پلیس در مقابله با مواد مخدر گفت: امسال 221 هزار 839 معتاد متجاهر در سراسر کشور جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته افزایش 115 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیستمین روز از اسفند به 7 فوتی در حوادث چهارشنبه سوری، آماده‌باش80 هزار نفر برای اجرای طرح نوروزی، تعیین تکلیف کودکان بازمانده از تحصیل، تسویه 25 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی، توصیه‌های تغذیه‌ای ماه مبارک رمضان، ضرورت توسعه پخت نان کامل در کشور و ساخت 5 خوابگاه دانشجویی پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مبالغ کسر شده از حقوق بازنشستگان گروه «الف» که بدون اطلاع رسانی مکفی صورت پذیرفته بود، با قید فوریت به حساب آنان بازگشته است.

نیویورک - ایرنا -«انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، در پی وخامت اوضاع نوار غزه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه کشورها به اتحادی برای محکوم کردن «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بخش زنان دست یابند، گفت:«ان شاء الله مساله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن را خواستار شویم و به انجام برسد.»

نیویورک - ایرنا - «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور خانواده و زنان برای شرکت در شصت و هشتمین کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، روز یکشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد.

تهران - ایرنا - فشار همسالان نقش بسزایی در شکل گیری رفتار افراد به ویژه در رویدادهایی مانند چهارشنبه آخر سال به دنبال داشته و این مؤلفه همراه با تمایل به تناسب یا کسب تایید اجتماعی، می‌تواند به طور قابل توجهی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تشکل‌های محیط زیستی در آگاهی‌رسانی و آموزش مسائل محیط زیست در سطح کشور عملکرد بسیار موثر و مفیدی دارند.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دیدگاه‌های تشکل‌های محیط زیستی کشور باید همراه با نقد و نکته‌سنجی باشد و در این خصوص ما هیچگاه هویت تشکل‌های محیط زیستی را فدای مدیریت در سازمان نمی‌کنیم و حامی استقلال تشکل‌ها هستیم.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از رئیس جمهور خواست در سه موضوع اولویت‌بخشی به پرداخت وام اشتغال، تقویت منابع صندوق ضمانت و توسعه بازار محصولات، به یاری مددجویان کمیته امداد بیاید.

تهران - ایرنا - مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای تقویت پایه‌های تربیتی در جامعه و آموزش‌های فنی و علمی در حوزه حقوقی، نمایش «الف مثله عبد»؛ برگرفته از داستانی واقعی را روی صحنه می‌برد.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا از صدور اعلان قرمز برای مالک متواری کوروش کمپانی خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: قرارداد واگذاری 17 درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این سازمان به‌عنوان بخشی از تعهد دولت در بودجه سال جاری برای پرداخت حداقل 70 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی بین سازمان خصوصی‌سازی و سازمان تأمین‌اجتماعی امضا شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در پی انفجار مواد محترقه در یک خانه مسکونی در تهران یک نفر فوت و 9 نفر مصدوم شدند.

تهران - ایرنا - با این روندهای جمعیتی در آستانه مسیری قرار گرفته‌ایم که ژاپنی‌ها سال‌ها است در آن حرکت می‌کنند؛ کشوری که هیچ نشانه‌ای از توقف کاهش جمعیتش به چشم نمی‌آید.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام جمعیت هلال‌احمر در 30 روستای محاصره در سیلاب سیستان و بلوچستان به 59 هزار نفر امدادرسانی شد و توزیع انواع اقلام زیستی و امدادی میان سیل‌زدگان از روز هفتم اسفند تا امروز ادامه دارد.

تهران - ایرنا - «تجربه مادران شاغل از همزمانی شاغل بودن و مادر بودن تجربه موفقی نیست که بتوانند به داشتن فرزندان بیشتری بیاندیشند»؛ این سخن برخی مادران شاغل است که در ادارات خود مهدکودک برای نگهداری فرزندان ندارند و امیدوارند در سال جدید مهد کودک اداره‌شان به بهره‌برداری برسد.