دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص رعایت الگوی صحیح تغذیه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با جدا کردن وعده افطار و شام از یکدیگر نیز باید حجم غذای مصرفی در این دوه وعده سبک باشد؛ بعد از صرف شام و در واقع قبل از خواب نیز مصرف یک عدد میوه فصل توصیه می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این بنیاد امسال بیش از یکهزار کلاس را در مناطق محروم شرق و شمال شرق ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت توانمند سازی مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از بازگشایی سامانه دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای بارگذاری مدارک خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور نسبت به روند افزایشی مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد 73 درصد از مصدومان دارای سن 18 سال و کمتر بوده و 15 درصد نیز رهگذر بوده اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه مطالبه نان سالم باید در مردم ایجاد شود، گفت: ضرورت دارد نان کامل و سالم در کشور پخت شود زیرا آرد سفید بی‌خاصیت است.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه پوشش واقعی تحصیلی دوره ابتدایی 98 درصد است، گفت: شرایط 70 هزار کودک از 196 هزار در آمار بازمانده از تحصیلان بررسی و تعیین تکلیف شدند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش تبلیغات فروش مواد محترقه در فضای مجازی طرح عملیاتی برخورد با مجرمان این حوزه از امروز - بیستم اسفند - آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تلفات جاده‌ای نیازمند اصلاح قانون است از مسئولان خواست تا با اصلاح قانون هزینه تخلفات رانندگی را افزایش دهند.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا گفت: 80 هزار نفر در 200 نقطه کشور برای خدمات نوروزی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

تهران - ایرنا - معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظارت 2 هزار و 200 بازرس و کارشناس بهداشتی در طرح سلامت نوروزی سال 1403 در کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - کوروش 12 ساله با استفاده از برنامه‌های پاورپوینت و کاین مستر، سمیناری در کلاس ارائه می‌دهد؛ مادر ارائه سمینار با پاورپوینت را در دانشگاه تجربه کرده اما امروزه کودکان نسل آلفا و زد در دنیای رسانه والدین را پشت سر گذاشته‌اند. آیا می‌توان آنها را در دنیای رسانه رها کرد و آخر سر هم گفت «سرشان به گوشی و لپ تاپ گرم باشد اما به ما کاری نداشته باشند!»

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس با تاکید بر حفظ امنیت مردم در چهارشنبه پایان سال، به نوجوانان و جوانان توصیه کرد که به تلاش‌هایِ عمدیِ سودجویان مواد محترقه و آتش زا پشتِ پا بزنند و از جان، روان و عمر خود محافظت کنند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهمین روز از اسفند به آمار 37درصدی کلاهبرداری‌های اینترنتی، ناکامی اعضای گروهک تروریستی، اجباری نبودن بکارگیری بازنشستگان در آموزش وپرورش، بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات درمانی، بکارگیری بالگردهای هلال احمر در امدادرسانی نوروز 140 و تلاش دولت سیزدهم برای مقابله با پدیده گرد و غبار پرداخته است.

آبادان - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام نوروز تمامی نیروهای این وزارت برای ارائه خدمات رسانی در آماده باش کامل هستند.

تهران - ایرنا - دبیر جشنواره فیلم مدرسه گفت: تاکنون جشنواره فیلم مدرسه آثار برگزیدگان در دوره‌های گذشته را به 14 جشنواره کشورهای مختلف از جمله هند، ایرلند، بلژیک، فرانسه، استرالیا، موراکو، تایوان، کره، کانادا، جمهوری چک، روسیه، آذربایجان، هلند، اسلوونی ارسال کرده است.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: زمین‌های 10 هکتاری جنگل‌های جلگه‌ای نوشهر به حالت سابق برگشت و در محل تخریب 64 ویلای غیرمجاز در شهرستان نوشهر هزار و 850 درخت پرتقال غرس شد.