دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در مناطق تحت مدیریت این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری شکارچیان غیرمجاز یک راس قوچ وحشی و کشف سلاح شکاری غیر مجاز در منطقه ذره در این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - وکیل آفریقای جنوبی در پرونده شکایت علیه رژیم اشغالگر اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: صهیونیست‌ها بمب‌های نعلی و میخی و انواع و اقسام بمب‌هایی را به کار می‌برند که طبق قانون همه اینها تسلیحاتی هستند که نباید مورد استفاده قرار دهند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه جدید تامین فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش در دست بازنگری است.

تهران - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش 2 برابری نیروی انسانی و لجستیک هلال احمر در طرح ملی خدمات نوروزی گفت: تمام بالگردهای هلال احمر آماده امدادرسانی هستند.

تهران - ایرنا - براساس رویه همه شعب دیوان عدالت اداری در موضوع صدور پروانه ساختمانی و پرونده‌هایی که تاکنون مورد دادرسی قرار گرفته، صدور پروانه برای اراضی دارای اسناد عادی خلاف قانون است.

تهران - ایرنا - کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: براساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین کمیته امداد، وزارت نیرو، و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی تسهیلات پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - دارالاکرام، حامی آموزش کودکان و نوجوانان در معرض خطر ترک تحصیل، در این روزهای پایانی سال همزمان با بیست و سومین سالِ فعالیت این موسسه، همایشی با عنوان «حافظان بهار» برگزار کرد.

موسسه توانبخشی ولیعصر (ع) حامی کودکان دارای معلولیت های ذهنی و جسمی با حمایت های پدرانه و بی دریغ مرحوم آیت الله امامی کاشانی با اهداف خیرخواهانه و خداپسندانه فعالیت گسترده خود را در سطح کشور انجام می دهد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از مبادی رسمی با اولویت کالای مرجوعی در کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - اشتیاق به ترک وطن برساخته دلیل و انگیزه‌هایی است که نزد مهاجر بالقوه به مثابه یک عامل در طول زمان توسعه و تکامل می‌یابد و با داستان‌سرایی او عجین می‌شود.

تهران - ایرنا - مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با صدور اطلاعیه ای درباره آزمون فوق العاده وکالت که روز گذشته 18 اسفند برگزار شد، اعلام کرد: مسئولیت برگزاری آزمون و اعلام نتایج مرحله کتبی بر عهده سازمان سنجش است.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو با استناد به گزارشات مستند، داروی «دیسپورت 500» را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده این فرآورده، موضوع را به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع دهند.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی گفت: اعضای یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه داشتند توسط مرزبانان هنگ مرزی نهبندان زمین گیر و از آنان مقادیر قابل توجهی تجهیزات انفجاری کشف شد.

تهران - ایرنا - تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران در راستای مقابله با گرد و غبار در سازمان ملل متحد نمونه‌ای از تلاش‌های دولت سیزدهم برای جلب توجه جامعه جهانی نسبت به اهمیت این چالش مشترک است که بر اساس تصویب این قطعنامه، دیگر کشورها و دستگاه‌های بین‌المللی موظف شدند که در بحث گرد و غبار تکالیف خودشان را انجام دهند.

تهران - ایرنا - مترجم کتاب «اقتصاد ویژه تنی» می‌گوید: پذیرش و حمایت از افراد دارای معلولیت در ژاپن به دلیل تغییرات قانونی و تغییرات اجتماعی در حال تحول است و تعهد این کشور به بهبود زندگی افراد دارای معلولیت از طریق تصویب کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت (CRPD) و اصلاحات بعدی در قوانین داخلی برای همسویی با اصول کنوانسیون مشهود است.