دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - از زمانی که جزیره شیدوَر با نام «مالدیو ایران» شهرت یافته، هجوم گردشگران، زباله‌های به جا مانده، صدای موسیقی، آتش و نور کمپ‌های شبانه باعث شده تا زادآوری حیات وحش این جزیره در خطر قرار گیرد. ایمان ابراهیمی مدیر پروژه برآورد جمعیت و تنوع پرندگان جزیره شیدور، روش صحیح بازدید از چنین جزایری را توضیح می‌دهد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران درباره کمک‌های نهادهای بین‌المللی به حوزه مدیریت بحران و حمایت از مناطق بحران زده، گفت: در چند سال اخیر هیچ کمکی به ما نشده و رفتار نهادهای بین‌المللی نسبت به مردم ایران دوگانه بوده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از تجلیل 32 جوان برتر در جشنواره «جوانان برتر ایران زمین ویژه» این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 2 فروند بالگرد در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست و تاکنون به 18 روستا به وسیله بالگرد، امدادرسانی و اقلام امدادی و زیستی ارسال شده است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه به ضرورت توسعه و به‌روزرسانی سامانه‌های نظارت تصویری و سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای و تقویت بازرسی دوره‌ای از سامانه‌های فوق و رفع نواقص احتمالی از آنها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: یک‌هزار و 500 کودک کم‌شنوا و ناشنوا در منطقه شمال غرب کشور تحت حمایت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته‌اند.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ما در موضوع ایمنی زیستی و ورود و خروج گونه‌های گیاهی مسئولیت داریم و این موضوع بسیار برای ما مهم است که گیاه چگونه و در کجا کاشته شود از این رو تمام این موارد در گمرکات کشور رصد می‌شود و آیین نامه های آن مشخص است.

تهران - ایرنا - قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ضرورت تسریع در تشکیل و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در استان تهران گفت: این دادگاه‌ها می‌توانند خارج از وقت اداری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

تهران - ایرنا - کارشناسان با تاکید بر اینکه مهاجرت جرم نیست که بتوان آن را ممنوع کرد یا برای آن محدودیت‌های نامتعارف بوجود آورد، معتقدند باید با مدیریت عوامل دخیل در آن و کاهش دافعه‌ها و افزایش جاذبه‌ها در کشور، شرایط را برای دیده‌شدن نخبگان فراهم کرد.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات فرزندان یکی از مقامات قوه قضاییه برگزار شد و جلسات دادگاه ادامه دارد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست محیطی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: دیگر حفاظت صرف دولتی، جواب نمی‌دهد از این‌رو، راهبرد سازمان محیط‌زیست، حفاظت مشارکتی است.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ممانعت رژیم غاصب صهیونیستی از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت: فقط 25 درصد این کمک‌های جهانی وارد غزه شده است.

تهران - ایرنا - معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از دستگیری بیش از 7 هزار نفر مالخر در سراسر کشور از زمان شروع اجرای این طرح خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط سطوح مدیریتی با نخبگان گفت: سازمان پزشکی قانونی و مرکز تحقیقات آن به شدت به موضوع حمایت از نخبگان جوان و با انگیزه معتقد هستند و مرکز تحقیقات در ارتباط با محققان این مسیر را دنبال می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد گفت: در حال حاضر 24 درصد از جوانان اولین تجربه اعتیادشان مصرف ترامادول است و دسترسی آسان و ارزان به آن نگران کننده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه پاشنه آشیل حفاظت از محیط زیست شریک نبودن مردم است، گفت: سازمان محیط‌زیست در دولت سیزدهم بسترهای قانونی لازم برای حفاظت مشارکتی را فراهم کرد.