دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم یک قانون تحولی برای معاونت پرورشی و فرهنگی تدوین کنیم تا مدرسه‌ای از حضور نیروهای مردمی و جهادی خالی نباشد.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی حضور مردم در انتخابات را برای دشمنان مایوس کننده دانست و گفت: ایادی داخلی و خارجی استکبار به دنبال ناکارآمدی نظام هستند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور را به عنوان «مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال 1403» منصوب کرد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف اصلی فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را آموزش دانست و گفت: اگر دانشگاه از ابزار آموزش تهی باشد، تمام فعالیت‌ها ابتر است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان نظام پرستاری کشور از راه‌اندازی پانسیون‌های پرستاری با اولویت مناطق محروم با کمک خیرین سلامت خبر داد و گفت: از اصلی‌ترین اهداف دوره ششم در سازمان، اصلاح ساختار فعلی سازمان نظام پرستاری است، باید ساختار نظام‌مند و اساسی تشکیل شود تا به هیات مدیره‌های کشور تسریع پیدا کند.

تهران - ایرنا - سازمان حفاظت محیط‌زیست و شرکت مهندسی و توسعه وزارت نفت تفاهم‌نامه همکاری برای حفاظت از لاک‌پشت فراتی که تنها گونه لاک‌پشت‌های سه انگشتی در ایران است، امضا کردند.

تهران - ایرنا - گزارش «مرکز پایش و نظارت بر جابه‌جایی یا آوارگی داخلی (IDMC)» که یک سازمان نروژی و غیردولتی بوده حاکی است در سال 2022 بیش از 32 میلیون نفر در اثر بلایای طبیعی بی‌خانمان و مجبور به جابه‌جایی شدند که این رقم در مورد جنگ‌های همین مدت اندکی بیش از 28 میلیون نفر بوده است.

تهران - ایرنا - کارشناس حوزه مطالعات زنان و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه حاکمیت باید حمایت‌های پسینی از خانواده داشته باشد، گفت: حکومت زمانی می‌تواند در عرصه خانواده ورود نکند که توازن قدرت باشد؛ هر جا توازن قدرت نیست دولت ناچار است ورود کند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سیزدهمین روز از اسفند به نگاه فراپایتختی به موضوع تجرد دختران، اقامت نیم بها در مجموعه آبدرمانی محلات برای بازنشستگان، ضرورت تربیت دانش‌آموزان و دانشجومعلمان راوی دفاع مقدس، تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل زدگان، وجود 105 هزار مدرسه در کشور، مناسب‌سازی مسکن 845 معلول و هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد پرداخته است.

تهران - ایرنا - سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: طرح‌های این سازمان برای ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی تابعیت ایرانی برای اتباع ایجاد نمی‌کند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی و خودکفایی چندصدهزار خانوار، تحت پوشش کمیته امداد نتیجه تلاش این نهاد است.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت سالانه 2700 پرستار گفت: نیازمند استخدام 15 هزار پرستار در سال هستیم؛ اکنون پذیرش دانشجوی پرستاری 10 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی است و تقاضای رشد پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری بیش از گذشته را داریم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمادگی این سازمان در خدمت رسانی به حادثه دیدگان سیل دشتیاری در سیستان و بلوچستان، از ارائه خدمات به هشت مصدوم این حادثه و انتقال چهار نفر از آنها به مراکز درمانی خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: امکان ارائه خدمات بهینه به بیماران صعب‌العلاج و خاص در کلینیک‌های مرتبط، توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی فراهم است.

تهران - ایرنا - بازار خانه تکانی به عنوان یک سنت دیرینه ما ایرانیان در روزهای پایانی سال داغ می‌شود؛ با این حساب میزان مصرف آب به ویژه در دو هفته آخر، تا سه برابر افزایش می‌یابد این در حالیست که با خشکسالی و کمبود منابع آب مواجه هستیم پس بیاییم با برنامه‌ریزی به مصرف‌کننده بهتری تبدیل شویم.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری شبیه‌سازی دادرسی را آموزش دانشجویان حقوق برای گام برداشتن در مسیر عدالت دانست و گفت: دانشکده‌های حقوق در فرایند برگزاری دادگاه تمرینی یا شبیه‌سازی دادگاه علاوه بر آموزش دانش و مهارت به دانشجویان سهم خود را در ارتقای عدالت حقوقی در جامعه ایفا و در ارائه راه حل در پرونده‌های دشوار به قوه قضاییه کمک کنند.