دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از بهره‌مندی سه‌هزار و 750 مددجوی تحت حمایت این نهاد امدادی از خدمات درمانی گروه‌های جهادی خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بکارگیری بازنشستگان در آموزش و پرورش نمی‌تواند اجبار باشد و شرایط باید به گونه‌ای تسهیل شود که بازنشستگان با خواست خود به کلاس درس برگردند.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، گزارش استنادی نشریات علمی - پژوهشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی SID - JCR (1401 - 2022) را منتشر کرد.

تهران - ایرنا - ستاد دیه کشور اعلام کرد: علاقه‌مندان به محسن چاوشی در آخرین فراخوان آزادی مرتبط با سال 1402 زمینه رهایی 50 زندانی جرایم غیرعمد فراهم کردند.

تهران - ایرنا - رییس پلیس فتا فراجا، میزان کلاهبرداری‌های اینترنتی را حدود 37 درصد اعلام کرد و گفت: سازمان‌ها حتما باید با سرشماره مشخصی که از قبل به مردم ابلاغ می‌شود برای ارسال پیامک اقدام کنند.

تهران - ایرنا - متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هنگام سکته مغزی بسیاری از سلول‌های مغز بدون داشتن شانس بازسازی، می میرند و زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بعد از دیدن علائم سکته مغزی، فرد را باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی برسانید تا آسیب‌های مغزی به حداقل برسد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به 3 مقام عالی سازمان ملل متحد خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن شد.

تهران - ایرنا - جمعی از سفرا و کاردارهای سفارتخانه‌های حوزه آفریقا از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سرطان برکت بازدید کردند.

تهران - ایرنا - معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش از حضور 630 هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزگاری خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای، خبری با عنوان «خرید شناسنامه خانواده‌های فقیر ایرانی توسط اتباع» به نقل از رییس این سازمان را تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروی بیماران صعب‌العلاج همواره با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اختیار داروخانه‌های منتخب که برای توزیع این داروها انتخاب شده‌اند، قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آماده باش کامل مراکز بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: توصیه‌های لازم به روسای دانشگاه‌ها در خصوص ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی ارائه شده است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز با حضور در حوزه دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی از روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی سال 1403 بازدید کردند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش‌وپرورش گفت: 200 هزار بازمانده از تحصیل در سال جاری شناسایی شدند که اقدامات ادامه تحصیل این افراد در حال انجام است.

تهران - ایرنا - مدل نوینی از استفاده والدین از فرزندان به نام «کودک بلاگری» در جامعه امروز بوجود آمده که در ظاهر به نمایش گذاشتن عکس‌ها، تفریحات و انواع فعالیت های جذاب کودکانه است اما در باطن این کودکان نوع دیگری از کودکان کار هستند که پدر و مادرها فارغ از آسیب‌های روحی و روانی وارده فرزندان به بهره‌کشی از آنها می‌پردازند.

تهران - ایرنا - ماری جوانا از مواد مخدر رایج بویژه در بین جوانان در جهان است که مصرف آن به هر شکل ممکن با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است.