دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با حضور در جشنواره ملی جوانان ایران زمین گفت: جوانان یک فرصت برای کشور هستند و باید این فرصت را غنیمت شمرده و از ظرفیت جوانی کشور استفاده کنیم.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: در این دولت برای استخدام به دنبال فرصت برابر هستیم و به جوانان کشورم می‌گویم که برای آزمون‌های پیش رو آماده باشند.

نیویورک - ایرنا - نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در آستانه روز جهانی زن (هشتم مارس) با اشاره به شهادت بیش از 9 هزار زن فلسطینی به دست رژیم اسرائیل، خواستار اخراج این رژیم از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.

تهران - ایرنا - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در جشنواره ملی جوانان ایران زمین گفت: خواسته جوانان نخبه باز شدن درهای بسته است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: از همان ساعت‌های ابتدایی وقوع سیل، اورژانس هوایی را فعال و بیماران و همچنین مادران باردار را به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل کردیم.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند، کمردرد به عنوان سومین علت مراجعه به مراکز درمانی، دومین علت محرومیت شغلی و چهارمین علت بستری با بار هزینه مالی زیاد گزارش شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از ورود به موقع آتش نشانان به پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس خبر داد و گفت: به‌دلیل ورود به موقع عوامل امدادی و آتش‌نشان، خسارت جدی به مجموعه وارد نشده است و شرایط تحت کنترل است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرار نخستین رایزن سلامت جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در بغداد طی ماه های آینده خبر داد و گفت: این موضوع به توسعه روابط دو کشور در حوزه گردشگری سلامت کمک خواهد کرد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران از برپایی 150 پایگاه جشن نیکوکاری در سراسر استان تهران برای کمک به نیازمندان خبر داد.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی از کشف پنج تن مواد افیونی در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر وارد کردن محموله سنگین مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو به داخل کشور، بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به مواضع کشورهای اسلامی در زمینه جنایات اسرائیل، گفت: در چند ماه گذشته شاهد مواضع خوب کشورهای اسلامی هستیم، اما اقدام عملی را شاهد نبودیم، این کشورها باید حرف‌ها و مواضع خود را تبدیل به عمل کنند.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم متهمان پرونده گروه عظام در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی صادر و عباس ایروانی برای اجرای حکم به زندان معرفی شد. بر اساس این حکم ایروانی به 25 سال حبس محکوم شده است.

تهران - ایرنا - رییس دستگاه قضا گفت: کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی علیه رژیم غاصب طرح دعوا کرده و مراودات و دادوستدهای خود با صهیونیست‌ها را کاملاً قطع کنند.

تهران - ایرنا - نزدیک به یک دهه از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) در مدارس کشور می‌گذرد؛ این طرح قرار بود با توانمندسازی نوجوانان، از سقوط آنان به ورطه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بکاهد و اکنون باید پرسید که این طرح چقدر در دستیابی به اهداف خود موثر بوده است.

تهران - ایرنا - دبیر کنگره بین‌المللی «اشغال فلسطین از دیدگاه بین المللی و نقض حقوق بشردوستانه در غزه» با اشاره به ناکارآمدی قوانین برای جلوگیری از جنایات رژیم غاصب اسرائیل، گفت: فقط افکار عمومی می تواند جلوی جنایات را در غزه بگیرد.

تهران - ایرنا - قرار گرفتن 68 درصد شهرهای کشور در حریم گسل‌هایی که هر لحظه ممکن است با یک زلزله قوی بنیان زندگی را بر باد دهد و اینکه بسیاری از کلانشهرها روی گسل‌ها واقع شده اند، این پرسش را بوجود می‌آورد که برای به حداقل رساندن تلفات انسانی و عمرانی در این مناطق چه باید کرد؟