دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 2 هزار و 700 پروژه عمرانی در دولت مردمی افتتاح شده و یک هزار و 700 پروژه دیگر تا پایان دولت افتتاح می‌شود، گفت: 10 هزار پزشک و دندانپزشک در مراکز بهداشتی متمرکز شده و 500 دستگاه خودرو سنگین در مناطق محروم توزیع و چهار هزار و 300 بهورز استخدام شدند.

تهران_ ایرنا_ وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از نشانه‌های راهیابی سند تحول به صحنه همین رویداد «الفتا» بود که فرصتی برای دیده شدن مدارس و مدیران فراهم کرد، این نیاز ما است و باید ما پیشرفت‌های مدرسه را روایت کنیم. اگر ما روایت نکنیم، روایت می‌کنند ما را آن‌گونه که نیستیم.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور شرکت در انتخابات و دفاع از استقلال وطن را از حقوق به حق مردم دانست و گفت: هرچند دشمنان با برنامه‌ریزی به دنبال تعدی به حقوق مردم ایران بوده و هستند، اما روشنگری و هدایتگری رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و هوشیاری مردم، بار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی گفت: گسترش نظام شبکه بهداشتی در سراسر کشور از جمله دستاوردهای نظام سلامت است و این موضوع سبب شده تا مرگ و میر مادران باردار و نوزاد کاهش چشمگیری داشته و دسترسی مردم به بیمارستان افزایش پیدا کرده است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضائیه ضمن تاکید بر حمایت قضایی از طرح‌های ناظر بر حفظ و بهبود محیط زیست و گسترش فضای سبز شهری، گفت: هرگونه موانع قضایی و حقوقی در مسیر گسترش فضای سبز شهری را به دستگاه قضایی اطلاع دهید تا در چارچوب قانون و در راستای ارتقاء حقوق عامه، در خصوص آنها اتخاذ تدبیر و راهکار کنیم.

تهران - ایرنا - معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز طرح نظارت ویژه این سازمان در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید خبر داد و گفت: این طرح از امروز سه‌شنبه 15 اسفند در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا 18 فروردین ادامه دارد.

تهران - ایرنا - فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: هزینه تخلف متخلفین و ناقضان قوانین رانندگی بازدارنده نیست.

تهران - ایرنا - رئیس میز تحکیم خانواده و تبلیغات حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سخت شدن شرایط ازدواج جوانان متاثر از فرهنگ است، بر لزوم تربیت فرزندان مسئولیت‌پذیر تاکید کرد و گفت: افرادی که زندگی مجردی را انتخاب کرده‌اند، می‌گویند که نمی‌خواهند مسئولیت ازدواج را بر عهده بگیرند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهاردهمین روز از اسفند به احداث پانسیون‌های پرستاری، مهارت‌آموزی اتباع، کاهش تصرفات اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، همکاری هشت هزار مرکز در برگزاری جشن نیکوکاری، تداوم امدادرسانی هلال احمر در سیستان و بلوچستان، ترخیص 110 خودروی امدادی هلال‌احمر از گمرک و ممنوعیت تبلیغ واکسن گارداسیل توسط بلاگرها پرداخته است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خدمات رسانی به 38 هزار و 580 نفر از متاثرین برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی در 26 استان کشور خبر داد و گفت: در این مدت نجاتگران این جمعیت در مکان‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده 11 هزار و 58 نفر از افراد در راه‌مانده را اسکان اضطراری دادند.

تهران - ایرنا - رییس کمیته امدا امام خمینی (ره) گفت: به دنبال انعقاد تفاهمنامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حداکثر ظرف مدت 24 ماه، 30 هزار واحد مسکونی احداث می شود و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه سازمان ملل متحد با اشاره به ضرورت طرح دعوای مکرر برای برداشتن تحریم‌های یکجانبه به عنوان نقض حقوق بین‌الملل گفت: تنها راه حل، حاکمیت قانون و بکارگیری استانداردهای قضایی در راستای حمایت و ارتقای حقوق بشر است.

تهران - ایرنا - دبیر جشنواره‌های هنری مدرسه از آیین پایانی نهمین دوره این رویداد در روزهای 16 تا 19 اسفند ماه در مرکز حوزه هنری خبر داد و گفت؛ 39 کشور از سراسر جهان در این دوره از جشنواره مشارکت داشته‌اند.

تهران - ایرنا - معاون سیاسی وزارت امور خارجه تحریم‌ها را بزرگترین جنایات علیه بشریت دانست و گفت: تحریم‌ها مجازات جمعی بدون تبعیض است و نشانگر این است که جریان یکجانبه‌گرایی هیچ حد و حصری برای رعایت حقوق انسان‌ها درنظر ندارد.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار گفت: ایران با برگزاری دو اجلاس موفق منطقه‌ای و بین‌المللی در سال گذشته و سال جاری و ثبت روز جهانی مقابله با توفان‌های گرد و غبار به پیشنهاد کشورمان در قالب قطعنامه سازمان ملل متحد؛ نقش اساسی در مرجعیت ایران به عنوان کشوری پیشرو و موفق در منطقه و جهان ایفا کرده است.

تهران - ایرنا - طرح سراسری کاشت نهال در خوابگاه‌ها و سراهای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی مقارن با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از فردا سه‌شنبه 15 اسفند آغاز می‌شود.