دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: در حال حاضر 81 هزار و 288 خانوار در کل استان تهران مورد حمایت هستند و همچنین در سیل اخیر 1.5میلیارد تومان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان کمک نقدی شد.

تهران - ایرنا - دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه 55) تهران دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

تهران - ایرنا - رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر نقش مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، مشارکت ذینقشان مختلف در سایر بخش‌های دولتی و همچنین بنگاه‌های اقتصادی و ساختارهای مردم نهاد را برای تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت جامعه لازم و ضروری عنوان کرد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با بیان این که مردمی‌سازی واقعی در تفویض اختیار و کار را به مردم سپردن اتفاق می‌افتد، بر تقویت مشارکت‌های اجتماعی در نظام سلامت تاکید کرد.

تهران - ایرنا - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: آخرین خدمت این شورا تدوین سند تحول بنیادین است، در دوره بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر متعدد وزرای آموزش و پرورش، اگر ثبات و استقلال شورای عالی نبود، امروز نامی از سند باقی نمی‌ماند.

تهران - ایرنا - دو سال است که تاکسی‌های اینترنتی گزینه‌ی «عجله دارم» را به امکانات خود اضافه کرده‌اند. گزینه‌ای که باعث می‌شود رانندگان، مسافران را با قیمت بالاتری به مقصد برسانند. طبق اعلام سازمان تعزیرات، تاکسی‌های اینترنتی باید این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی این پلیس در راستای شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه اسکیمر (کپی کنندگان کارت‌های بانکی) از 15 اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان و دکتر جمال الدین عبدالله زاده، وزیر بهداشت تاجیکستان در حاشیه برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت که سه شنبه (15 اسفند ماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، دیدار و گفتگو کردند.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون خبر از کاهش ذخایر خون و افزایش مصرف آن در مراکز درمانی در ایام پایانی سال خبر داد و از شهروندان دعوت کرد در میان تمام مشغله‌های کاری این روزها، اهدای خون را در اولویت قرار دهند.

تهران - ایرنا - هلال احمر ایران در اطلاعیه‌ای از امدادرسانی به بیش از 28 هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امدادرسانی در 560 روستای سیل زده سیستان و بلوچستان انجام شده است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پانزدهمین روز از اسفند به آغاز طرح نظارت تعزیرات، حمایت پزشکی قانونی از نخبگان، دستگیری بیش از7 هزار نفر مالخر، ورود 25 درصد کمک‌های جهانی به غزه، ورود سند تحول بنیادین به کف مدارس، گسترش نظام شبکه بهداشتی در ایران، استقرار 10 هزار پزشک و دندانپزشک درمناطق محروم و میزان جریمه تخلفات رانندگی بازدارنده نیست پرداخته است.

تهران - ایرنا - نخستین همایش علمی نقش زن در خانواده و دنیای معاصر با حضور استادان عرصه فرهنگ و تمدن و نیز بانوان فعال فرهنگی و رسانه در صوفیه بلغارستان برگزار شد.

تهران - ایرنا - نخستین نشست روسای هیات‌ها و گروه‌های کارشناسی نقشه راه رفع آلودگی رودخانه ارس در راستای اجرای سند 25 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در منطقه جلفا در حال برگزاری است.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاشت درخت مهم است اما مهمتر از آن حفظ پوشش گیاهی موجود است.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان بین‌الملل که در رشته های علوم پزشکی در ایران تحصیل می‌کنند نباید برای خروج از کشور دچار معضل باشد و درخواست آنها هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشراه به تصویب آیین‌نامه اجرایی تبصره 4 الحاقی به بند الف ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در دولت، گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی شدند.