دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریم‌ها به اذعان بسیاری از حقوقدانان بین‌المللی، مخرب‌تر از ابزار جنگی و موجب مسئولیت بین‌المللی واضعان و مجریان آنها است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه هواشناسی بار دیگر هشدار سطح نارنجی برای استانهای جنوب غربی داده است، گفت: در پی بارش‌ها و سیل اخیر 800 واحد مسکونی آسیب دیدند که 300 واحد آن باید از ابتدا نوسازی شود.

تهران - ایرنا - سوء مصرف مواد در کشور سابقه‌ای طولانی دارد؛ انواع و اقسام راه چاره برای ترک اعتیاد نیز آنچنان که باید کارساز نبوده و بساط اعتیاد در جامعه همچنان پهن است؛ معتادان بهبودیافته هربار مسیر ترک را طی می‌کنند و دوباره دست از پا درازتر به دام اعتیاد می‌افتند. جلوی این لغزش را چگونه می‌توان گرفت و مداخلات مراکز تی. سی TCچگونه می‌تواند از آن جلوگیری کند؟

تهران - ایرنا - معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بازنگری در بسته‌های خدمتی را برای سال آینده پیگیری می‌کنیم.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، ردیف بودجه آموزش از سال آینده احیا می‌شود، گفت: قبل از پایان سال نیز مبالغی ستاره‌دار به دانشگاه‌ها و معاونین آموزشی دانشگاه‌ها واگذار می‌شود که فقط باید در بخش آموزش هزینه شود.

تهران - ایرنا شصت و نهمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور به میزبانی وزارت بهداشت و با حضور معاون حقوقی ریاست جمهوری و وزیر بهداشت برگزار شد.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از دستگیری متخلف زنده‌گیری کبک وحشی در گشت و پایش محیط‌بانان در منطقه کوه سفید این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - نخستین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» امروز دوشنبه چهاردهم اسفند به ریاست قاضی افشاری در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه خواهان تغییر نگاه تحقیر و تهدید آمیز به اتباع خارجی هستیم، گفت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم استفاده از سرمایه گذاری اتباع خارجی در طرح های عمرانی و دانش بنیانی به خصوص در مناطق محروم است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: بسیاری از اراضی که در آنها ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت گرفته است پس از اجرای قانون در قبال آنها و قلع و قمع، مجدداً به حالت اولیه بازنمی‌گردند اما در اقدام صورت گرفته در اراضی نوشهر، در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، این مهم تحقق یافت و در این اراضی با هزینه خودِ فردِ خاطی، درختکاری برای انتفاع عمومی صورت گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفه‌های تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از همکاری هشت هزار مرکز نیکوکاری در برگزاری جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: بیش از 6 میلیون خیر و نیکوکار در این شبکه مشارکت دارند.

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امدادگران 91 نفر که در سیلاب مانده بودند را نجات دادند.

تهران - ایرنا - معاون پشتیبانی و منابع انسانی جمعیت هلال احمر از ترخیص 110 خودروی امدادی هایلوکس جمعیت هلال احمر از گمرک خبر داد.

تهران - ایرنا - روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ داروهایی همچون واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند؛ این درحالیست که تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده است و فروش و عرضه دارو در فضای مجازی اکیدا ممنوع است.

تهران - ایرنا - مدیرکل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور گفت: ثبت‌نام اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای جذب در دستگاه‌های اجرایی ساعت 24 امشب 14 اسفندماه پایان می‌یابد.