دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و خانواده با بیان اینکه باید با نگاه فراپایتختی به موضوع تجرد دختران نگریسته شود، گفت: چهره روستاهای کشور تقریبا زنانه شده است؛ به طوری که در برخی روستاها به ازای 10 زن شاید یک مرد وجود داشته باشد.

تهران - ایرنا - آمارهای قابل اتکا و رسمی از تعداد اعمال جراحی زیبایی در ایران وجود ندارد و بسیاری از آمارهای ارائه شده گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای هستند، اما رشد این نوع از اعمال جراحی در جامعه به وضوح قابل مشاهده است و باید دید که چرا ایرانیان تا این حد به دنبال زیباتر دیده شدن هستند و اصولا دلیل این رویکرد پرشتاب در دهه اخیر چیست.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهمین روز از اسفند به تقلب در مواد غذایی، تصویب قطعنامه اجلاس تهران در مجمع جهانی محیط‌زیست، عفو 1168 زندانی در تهران، انسداد جاده چالوس و آزادراه تهران شمال به مدت 10 روز، سیل در 16 شهرستان و 1947 روستای سیستان و بلوچستان، رونمایی از جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی برای تشخیص سویه‌ها، تجرد دختران دهه 60 پرداخته است.

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، از امدادرسانی در این استان و با حضور 200 تیم امدادی خبر داد.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور بر حفظ اسرار نظامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: در عین برخورد و حفظ اقتدار دستگاه قضایی، حفظ اسرار نیروهای مسلح مهم و حساس است.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته اعلام کرد: از یکم تا یازدهم اسفند سال جاری 96 مورد آسیب‌دیدگی ناشی از این حوادث شناسایی شده است همچنین در این مدت پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تهران - ایرنا - مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدیدترین آمارهای کرونا در هفته گذشته را منتشر و اعلام کرد: از ششم تا دوازدهم اسفند سال جاری 354 مبتلای جدید شناسایی شدند و هشت مورد براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

تهران - ایرنا - کارشناس محیط زیست گفت: مشارکت همگانی در حفاظت و بکارگیری ابتکارات فناورانه می‌تواند حفاظت از حیات وحش را روز به روز آسان‌تر، کارآمدتر و دقیق‌تر کند.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از رشد بیش از 100 درصدی کشفیات اشیاء عتیقه تقلبی خبر داد و تاکید کرد که حفظ میراث فرهنگی، حفظ فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در آستانه روز جهانی حیات وحش در پیامی تاکید کرد: گونه‌های بی‌نظیر ایران را دست در دست هم از پرتگاه انقراض رهایی بخشیم.

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان امدادرسانی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: 150 تیم عملیاتی در حال امداد رسانی هستند.

تهران - ایرنا - کارت آزمون متقاضیان اخذ پروانه وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نوبت دوم سال 1402 از سه شنبه (15 اسفند) روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می شود و آزمون جمعه (18 اسفند) برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: آزمون انتخاب دفتریاری دفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بعدازظهر جمعه (18 اسفند) فقط در شهر تهران برگزار می‌شود و کارت شرکت در این آزمون از چهارشنبه (16 اسفند) روی پایگاه اطلاع‌رسانی آن سازمان در دسترس است.

تهران - ایرنا - سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارت آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه آموزگار ابتدایی از سه‌شنبه (15 اسفند) منتشر می‌شود و آزمون نیز جمعه (18 اسفند) برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - نوزاد حالا 174 سانتی متر قد دارد، مادر، کار و تحصیل را رها کرد تا او را بزرگ کند؛ مسیر تلخی که او طی کرده، جانش را به لب رسانده اما دردش از زحمت طاقت‌فرسا برای نگهداری پسرش نیست بلکه می‌خواهد مادرانی که به تعبیر او از شدت ناامیدی به کما رفته‌اند، را نجات دهد.

تهران - ایرنا - داروخانه مرکزی هلال احمر در تهران در ایام تعطیلات نوروز 1403، به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.