دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون اداره کل فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: بیشتر تقلب‌ها در مواد غذایی گران و کمیاب رخ می‌دهد و سودجویان با تغییر در ماهیت شکلی یا محتوایی فراورده‌های ارزان آنها را با قیمت بالا به مصرف کننده ارائه می‌کنند.

تهران - ایرنا - قطعنامه «مقابله با توفان‌های شن و گرد و غبار» با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد اجلاس تهران در ششمین مجمع جهانی محیط‌زیست ملل متحد در نایروبی کنیا تصویب شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان تهران از افزایش 20 درصدی بازدید قضات از زندان‌های استان خبر داد و گفت: هزار و 168 مددجو از ابتدای سال با عفو از زندان‌های استان آزاد شدند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد که 16 شهرستان استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفندماه درگیر سیل و آبگرفتگی ناشی از بارش‌ها شده‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات امدادرسانی در عملیات جوی 7 روز گذشته، از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار به دلیل سیل و آب‌گرفتگی خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، از رونمایی جدیدترین تکنولوژی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این دستگاه که بر اساس یونیزاسیون لیزری و طیف سنجی جرمی طراحی شده می‌تواند در بخش میکروب شناسی آزمایشگاه‌های پزشکی تاثیرگذاری را در شناسایی سریع انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انواع سویه‌های باکتریایی مقاوم به دارو ایجاد کند.

تهران - ایرنا - مدیرگروه جمعیت شناسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برآورد می‌شود در سال 1430 خورشیدی یک پنجم دختران دهه 60 یعنی حدود 20 درصد این قشر که به سن 50 سال می‌رسند، مجرد خواهند بود.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دوستان واقعی ایران و اسلام را شاد و دشمنان را مأیوس و ناراحت کرد.

تهران - ایرنا - دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اعلام کرد که میانگین مصرف نان در ایران دو تا سه برابر متوسط جهانی است و از این رو طرح غنی سازی آرد با ویتامین D به طور آزمایشی سال آینده در استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت برگزاری انتخابات گفت: خوشختانه تا این لحظه انتخابت و فرایند رای دهی در سراسر کشور با آرامش در جریان است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تداوم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از فردا باز بالگرد برای توزیع اقلام ضروری بین مردم استفاده می‌شود.

تهران - ایرنا - امروز یازدهم اسفند روز جشن ملی و برگزاری 2 انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که دل و جان همه برای ایران می‌تپد؛ ایرانی که دشمنان چشم طمع به آن دوخته‌اند اما ایرانیان با ابراز باور و رأی موثر خود در این دوره از انتخابات به جهانیان نشان دادند که پای انقلاب و آرمان‌های آن با قوت ایستاده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: فردی که چند روز پیش در منطقه کوهستانی لاویج شهرستان نور گم شده بود، زنده پیدا شد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده فراجا با بیان اینکه انتخابات؛ نماد جمهوریت نظام اسلامی است، گفت: مردم برحسب وظیفه شرعی در انتخابات شرکت کردند که این نیز نشان اسلامی بودن این نظام مقدس است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دیدار با وزرای محیط زیست کشورهای جهان به افزایش همکاری دو و چندجانبه برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست منطقه و جهان تاکید کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 581 صندوق رأی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور مستقر شده که استقبال گسترده‌ای از این صندوق‌های رأی‌گیری انجام شده است.