دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد همواره اخلاق را در رأس اقدامات خود قرار دهند و به هیچ عنوان در فرایند انجام اقدامات تبلیغاتی از دایره اخلاق خارج نشوند.

تهران - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این قوه و شخص رئیس عدلیه هیچ گاه قصد دخالت در امور نهاد وکالت را ندارند، گفت: امروز در حال برون‌سپاری کارهایی که امکان برون سپاری آنها وجود دارد، هستیم و این موضوع را در سند تحول آوردیم تا حتما اجرایی شود.

تهران_ایرنا_روند رو به رشد گرمایش جهانی باعث شده هر سال رکوردهای جدیدی از گرما ثبت شود. پس از تجربه تابستان‌هایی با گرمای بی‌سابقه، شهرها به دنبال راهی برای سازگاری با این شرایط هستند. تازه‌ترین مطالعه که توسط مرکز جهانی تحقیقات هوای پاک انجام شده ثابت می‌کند فضاهای سبز به ویژه باغ‌های گیاهشناسی می‌توانند دمای هوای شهرها را کاهش دهند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زمان ثبت‌نام نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت برای جذب در دستگاه‌های اجرایی تا 14 اسفند تمدید شد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، برای شرکت در ششمین نشست جهانی «مجمع محیط زیست سازمان ملل» امشب عازم نایروبی پایتخت کنیا می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 39.8 درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند، گفت: سرانه‌های مدارس محدود است و این سرانه از این به بعد به مدارس شبانه‌روزی و مناطق روستایی و محروم تعلق می‌گیرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در پیامی‌به همتای پاکستانی خود، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان این کشور، آمادگی ایران برای کمک به سیل زدگان را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست تدوین سند ملی توانبخشی گفت: تدوین سند ملی توانبخشی با رویکردی جامع و مبتنی بر نیازهای جامعه یک ضرورت است و همه ذینقشان در این تدوین و اجرای این سند باید مشارکت جدی داشته باشند.

تهران - ایرنا - چارچوب‌های نظری و عملیِ نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حاکمیت خدا و دین شکل گرفته است؛ بنابراین حفظ نظام و تلاش برای بقا به واسطه شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، حق قانونی و نیز تکلیف شرعی و ملی برای مردم است.

تهران - ایرنا - روسا و مدیران بیمارستان های سراسر کشور پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب در حمایت از افزایش مشارکت مردمی در انتخابات 11 اسفند 1402 در بیانیه ای مردم را به مشارکت در این انتخابات فرا خواندند.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در سه سال اخیر نظم خاصی در پرداخت‌های سازمان بیمه سلامت صورت گرفته است.

تهران - ایرنا - رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی حتما نسبت به اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اقدام کند؛ هرچند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برگزاری آزمون سردفتری قانون را اجرا کرده و فراقانونی عمل نکرده است.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 750 پابند الکترونیکی برای محکومان نصب شده است، گفت: اکنون هزار و 850 نفر از محکومان، دارای پابند الکترونیکی بوده و تحت نظارت و کنترل هستند.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در آخرین جلسه کمیته ملی وام، پرداخت 6.437 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به 7 طرح درآمدزای دهیاری‌ها و خرید 150 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی تصویب شد.

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام گفت: 2 هزار زوج نابارور در منطقه دو کشوری شامل استان‌های تهران، البرز، سمنان و قم برای دریافت تسهیلات درمان ناباروری معرفی شده‌اند.

تهران - ایرنا - وقتی اخبار شبکه‌های فارسی زبان ضدمردمی و ضدمیهنی را در چند ماه گذشته در فضاهای رسمی و مجازی و حتی گاهی اوقات بازتاب آنها را در برخی رسانه‌های داخلی تورق می‌کنیم، شاهد حرکت خزنده و جریان‌سازی رسانه‌ای دشمن با موضوع دریاچه ارومیه خواهیم بود.