دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از آغاز جشن نیکوکاری در سراسر کشور همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات امدادرسانی در عملیات جوی 3 روز گذشته، از امدادرسانی به بیش از 10 هزار نفر، خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به قانون جدید انتخابات، گفت: شناسنامه رأی‌دهندگان ممهور به مهر انتخابات نمی‌شود اما سابقه رأی فرد رأی‌دهنده در پایگاه اطلاعات هویتی سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود همچنین برای رفاه حال مردم همه ادرات ثبت احوال در کشور در روز انتخابات (11 اسفند) فعال است.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: پیگیری‌ها از مرجع قضایی نشان می‌دهد، ادعای آزادی حسین هدایتی صحت ندارد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دومین روز از اسفند به عرضه مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها، تشکیل قرارگاه ویژه تامین مسکن معلم، ممنوعیت خرید لوازم آرایشی از دست فروش‌ها، رسیدگی به جرایم انتخاباتی، عوامل تاثیرگذار بر بروز پدیده دختران مجرد، مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها، رهاسازی 325 خودرو از برف و نخستین آزمون استخدامی توانخواهان پرداخته است.

تهران - ایرنا - تیم اجرایی و پشتیبانی شاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استناد قانون انتخابات، هرگونه انتشار نظر یا تصویر مقامات، مدیران و اشخاص به نفع یا ضرر نامزدها، جریان‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی در جریان انتخابات و همچنین الصاق اعلامیه، پوستر و آگهی تبلیغاتی در شاد ممنوع بوده و موجب مسئولیت کیفری و اداری خواهد بود.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری اصلاح قانون وکالت را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدتی است که در قوه قضاییه و دولت موضوع لایحه جامع وکالت را پیگیر هستیم تا مشکلات را حل کند و در این زمینه اعتقاد داریم که وکلا از فرهیختگان جامعه هستند.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر از کاشت 5 میلیون نهال با کمک اعضای جوان این جمعیت و در راستای پیشگیری از سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص معافیت کمکهای امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها از الزام به رفع تعهد ارزی را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز پویش خودجوش «نسخه حضور» از سوی جامعه پزشکی در روزهای گذشته و با هدف دعوت مردم به مشارکت در انتخابات 11 اسفند خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: 185 هزار معلم در فرآیند انتخابات و رای‌گیری از مردم مشارکت کرده و مردم را برای انتخاب درست هدایت می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن را پیش زمینه انتخاباتی پر شور دانست و تاکید کرد: مردم انتخاب افراد شایسته و اصلح را برای کرسی قانون‌گذاری فراموش نکنند.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای از استانداران سراسر کشور خواست تا طبق برنامه‌ای جامع با عنوان «مسیر سبز - ایران پاک»، اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری و روستایی، مراکز گردشگری و زیستگاه‌های طبیعی استان‌ها را تا پایان اسفند برنامه‌ریزی کنند.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در نامه‌ای از مدیران محیط‌زیست استان‌های کشور خواست تا از قاچاق حیات‌وحش از جمله گونه در معرض خطر انقراض سمندر لرستانی و گونه گیاهی مهاجم سنبل آبی به عنوان بخشی از هفت سین سفره نوروزی به صورت جدی جلوگیری کنند.

تهران -- ایرنا - رییس جمهور ورییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «انتخاب اعضای حقیقی هیأت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در این هیأت» را برای اجرا ابلاغ کرد که براین اساس، ایمان افتخاری، بابک نگاهداری، سوده غفوری‌فرد ونسرین سلطان‌خواه به‌عنوان اعضای حقیقی و محمدحسین ساعی به نماینده شورا در هیات امنای سازمان انتخاب شدند.

تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام گفت: این بنیاد بیش از یک‌هزار و 300 بسته لبخند مادری را در استان‌های شمالی کشور توزیع کرده است.