یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در دومین دوره رویداد «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری»، ضرورت توجه به مشکلات ساختاری و کلان دارو در نظام حکمرانی کشور و تشریح سناریوهای مختلف به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مورد تاکید قرار گرفت.

تهران - ایرنا - طرح دارویار یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دارو و سلامت کشور است که اجرای آن در 20 ماه گذشته نه تنها کشور را از وضعیت بحرانی کمبود دارویی و قاچاق این اقلام که با ارز ارزان قیمت دولتی پشتیبانی می‌شد، نجات داد بلکه سبب ساماندهی نظام دارویی کشور شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور از بکارگیری 190 هزار نیروی پلیس از جمله یگان ویژه، در سراسر کشور برای تامین امنیت انتخابات در 11 اسفندماه خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های سلامت با قطر بر تقویت مناسبات حوزه سلامت این دو کشور تاکید کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور از دستگیری «اکرم لاهوری» از اعضای گروهک تروریستی ضدشیعه «سپاه صحابه» خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی آموزش و پرورش گفت: 2 ماه از حقوق معوق نیروهای خرید خدمات این هفته پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فرجا گفت: محور هراز که به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود بازگشایی شد.

تهران - ایرنا - طرح جذب و مدیریت منابع مالی و سپرده‌گذاری اتباع و مهاجرین در زنجیره تولید کشور به تازگی در کشور آغاز شده و با استقبال اتباع مجاز مواجه شده است.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه درباره سرماخوردگی و علل رایج ابتلا به آن باورهای مختلفی وجود دارد، گفت: برخی از این باورها درست و برخی دیگر اساسا غلط است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت در همایش بین المللی کیفیت و ایمنی در مراقبتهای بهداشت و درمان در دوحه قطر از آمادگی ایران برای انتقال تجارب برنامه سلامت خانواده به دیگر کشورها خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: معلمان جدید استخدام که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و مطابق قانون رتبه بندی احکام آنها صادر می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان گفت: باید مطالبه عمومی را به سمت دیدن ورزش قهرمانی بانوان سوق دهیم و در این زمینه ذائقه‌سازی کنیم تا حمایت‌های معنادارتری از ورزش زنان صورت گیرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران مشارکت بالا و آگاهانه مردم در انتخابات را عامل مهم و موثر در صیانت از کشور دانست و گفت: نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار کشور در حوزه محیط زیست با اهمیت است.

تهران - ایرنا - سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: برخی موسسات و بانک‌ها بدون هماهنگی با این سازمان و بدون وجاهت قانونی اقدام به اجرای طرح توزیع کارت بانکی و سیم‌کارت در بین اتباع خارجی کرده اند.

تهران - ایرنا - 42 ساله است و مجرد. زندگی را از دید خود زیبا می‌بیند. اما می‌گوید حرف اطرافیان امانم را بُریده که چرا ازدواج نکردی، چرا مجردی و تنها زندگی می‌کنی؟ هر چند که سال‌های سال است به این حرف‌ها عادت کرده‌ام اما همچنان نیش و کنایه روزانه نصیبم می‌شود. ازدواج نکردن و مجرد ماندن حتی در کلانشهرها افراد را شکنجه می‌دهد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل «نظارت بر برگزاری مراسم نیمه شعبان سال 1402» را به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.