یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکزِ اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور از حمایت پلیس در خصوص کسب و کارهایِ فضای مجازی و خدمات هوشمندِ حمل و نقل خبر داد و انتشار برخی گزارش‌ها در این خصوص را فاقدِ صحت و دقت در بیان مطالب اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد و گفت: وسایل نقلیه‌ای که در چارچوب مقررات پلیسی، توقیف فیزیکی شده و در پارکینگ هستند به مناسبت جشن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت ترخیص می‌شوند.

تهران - ایرنا - میانگین آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده در 10 سال گذشته حدود 5 هزار هکتار بود اما امسال با وجود اینکه میزان آتش‌سوزی‌ها تقریبا شبیه همان 10 سال گذشته بود اما وسعت آتش‌سوزی به 2 هزار هکتار کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خطر بلع مواد سوزاننده در کودکان، گفت: بلع مواد سوزاننده در بیشتر موارد به صورت ناآگاهانه و بی احتیاطی والدین توسط کودکان استفاده می شود.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در اجلاس بین‌المللی کیفیت و ایمنی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی که در دوحه قطر در حال برگزاری است، از وزرای بهداشت کشورهای منطقه و جهان دعوت کرد تا در «همایش بین‌المللی پوشش همگانی سلامت» طی روزهای 15 و 16 اسفند در تهران حضور یابند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش رگباری باران و کولاک برف در سه روز آینده از آماده‌باش امدادگران خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع حوادث رانندگی در 30 کیلومتری مقصد گفت: آگاهی‌بخشی و استفاده از فناوری‌های جدید به کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن‌ها کمک می‌کند.

تهران - ایرنا - مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، اولین دوره مسابقه «ساختمان آینده» را با کاربری مدرسه‌سازی برگزار می‌کند. در این مسابقه طرح‌های مربوطه در پنج بخش به رقابت گذاشته می‌شوند.

تهران - ایرنا - در نقطه‌ای از ایران باورتان نمی‌شود، اینجا کویر باشد، زیرا کشتزارهای گندم و جو، شالیزار برنج، رودخانه دائمی و قنات‌های پرآب، سد ذخیره آب، نخلستان‌های زیبا و باغ های مرکبات جلوه‌گری زیبایی داشته و مناظری بی‌نظیر خلق کرده است.

تهران - ایرنا - پایان سال وقتی به اتاق کودکان در هر خانه ای سر می‌زنید، می توانید ادعا کنید با بورس لباس بچه‌گانه از برندهای مختلف داخلی و خارجی، اسباب بازی‌ها در تنوع و کیفیت گوناگون مواجه هستید؛ اما داشتن یا نداشتن این حجم از لباس و اسباب بازی برای رشد و تعالی کودک چقدر ضرورت دارد؟

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مردم و فرهنگ‌سازی در خصوص پیشگیری از سوانح جاده‌ای گفت: هلال‌احمر در این زمینه الگوی همه دستگاه‌هاست.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه عامل انسانی مهمترین علت در سوانح ترافیکی است، بر لزوم همکاری دستگاه‌ها برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تاکید کرد.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: فایلهای منتشره شده از سوی گروهی که مدعی هک سامانه‌های قضایی است، حاوی نامه‌های اداری مجعول و ساختگی و حتی قدیمی است که پیشتر در فضای مجازی منتشر شده بود و مجدد باز نشر شده‌اند.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: 16 هزار و 200 ردیف کالا به ارزش 69 هزار و 380 میلیارد ریال در 11 ماهه سال جاری در مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران تعیین تکلیف شده است که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109 درصد و از نظر تعداد اقلام 33 درصد افزایش را شاهد هستیم.

تهران - ایرنا - سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: به دنبال انتشار یک آگهی با عنوان " آگهی استخدام پزشکی قانونی کشوری" در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند این آگهی فاقد اعتبار است و سازمان پزشکی قانونی کشور هیچ گونه اطلاعیه‌ای برای استخدام مشاغل پرستاری، کمک پرستاری و بهیاری صادر نکرده است.

تهران - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با اجرایی شدن قانون مدیریت بحران نیمی از جمعیت کشور مواجه صحیح در هنگام بروز بحران را فرا می‌گیرند و تلفات انسانی ناشی از بروز حوادث کاهش می یابد.