یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور حقوقی خانواده «حمید نوری» گفت: درخواست فرجام خواهی با ذکر 11 جهت به دیوان عالی سوئد ارائه شده است و به نظر می‌رسد به طور منطقی این دیوان یک یا دو دلیل فرجام خواهی را بپذیرد و بازبینی در رأی داشته باشد و اگر پاسخ اقناع‌کننده‌ای دریافت نکنیم به دیوان اروپایی حقوق بشر مراجعه می‌کنیم.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دومین روز از اسفند به طرح توزیع کارت بانکی و سیم کارت بین اتباع بدون وجاهت قانونی، کاهش سن عمل‌های جراحی زیبایی، ثبت طرح سلامت خانواده در مجامع جهانی، برخورد با تخلفات در مدارس غیردولتی، ایران رتبه اول اهدای عضو در آسیا، برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری و نیاز دریاچه ارومیه به آب برای رسیدن به ترازاکولوژیک پرداخته است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم ترین هدف آموزش و پرورش، شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی آنها در قالب مسابقات و سرمایه گذاری نسبت به آنها است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دعوت وزیر بهداشت قطر چهارشنبه شب در صدر هیاتی برای شرکت در کنفرانس کیفیت و سلامت خاورمیانه در مراقبت‌های بهداشتی به قطر می‌رود.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: براساس آمارهای موجود در مرکز رصد جمعیت کشور، 27 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده‌اند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای توسعه روخوانی قرآن در همه جامعه و تربیت 10 میلیون حافظ در کشور با همکاری همه دستگاه‌های قرآنی‌محور، «قرارگاه حفظ قرآن» راه‌اندازی شود.

تهران - ایرنا - عضو حزب اعتماد ملی، فرایند بستن فهرست صدای ملت برعهده شخص علی مطهری است، گفت: از حزب اعتماد ملی امیدوار تجریشی و محبوب حضرتی در لیست صدای ملت حضور دارند.

تهران_ایرنا_ سخنگوی وزرات آموزش و پرورش گفت: 110 میلیون پاکت شیر از آبان تاکنون در مدارس ابتدایی سراسر کشور در میان دانش آموزان ابتدایی توزیع شده است.

تهران_ایرنا_12 سال از آغاز عملیات اجرایی سد تنگ سرخ شیراز می‌گذرد. سدی که به دلیل مخالفت دانشگاهیان و کارشناسان زمین‌شناسی، هیدرولوژی و محیط‌زیست و همچنین فعالان محیط زیست شیراز هنوز ساخته نشده اما با وجود همه این مخالفت‌ها و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان تأسیسات در محل جانمایی سد پابرجاست و امکان از سرگیری ساخت آن وجود دارد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه طی 12 سال گذشته افزایش حقوق جامعه پزشکی یک سوم کارگران بود، گفت: مصوبه شورای عالی بیمه سلامت برای تعرفه پزشکان افزایش 46 درصدی بوده که این عدد به معنای افزایش 46 درصدی حقوق آنان نیست.

تهران - ایرنا - موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 752 میلیارد و 532 میلیون ریال به حساب اعضای صندوق که به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اعلام کرد: سود سال مالی 1402 نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی به حساب این بازنشستگان واریز خواهد شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره سندیکای داروهای منابع انسانی کشور از توانمندی ایران در تولید حدود 70 درصد مواد اولیه دارویی کشور خبر داد و گفت: ایران ظرفیت زیادی برای تولید مواد اولیه دارویی همانند صنعت نفت و پتروشیمی دارد و می‌تواند به قطب تولید مواد موثره و اولیه دارویی در دنیا تبدیل شود.

تهران_ ایرنا_مسوول دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار 2 هزار سهمیه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 87 درصد مراکز بهداشتی تهران غیر ملکی و استیجاری است همچنین 75 درصد بیمارستان‌های تهران بیش از 50 سال قدمت دارند؛ در حالی که به علت ارائه خدمات تخصصی، بیماران دارای بیماری‌های سخت برای درمان به پایتخت می‌آیند.

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌هایی که واقعا نیاز به اصلاحات اساسی دارد، مدیریت حوزه اقتصادی و بنگاه‌داری است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از منظر کمیت و تعداد پایگاه‌های اورژانس 115 سراسر کشور، رشد و توسعه خوبی داشته‌ایم اما جا دارد که در بحث کیفی و مهارت عملی پرسنل اورژانس نیز، رشد بیشتری داشته باشیم.