یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم 6 هزار و 700 پروژه با ظرفیت حدود 31 هزار کلاس درس تکمیل و احداث شده است.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزرای بهداشت 24 کشور در همایش بین‌المللی سلامت خانواده 15 و 16 اسفندماه در تهران شرکت می‌کنند.

تهران - ایرنا - تداخل دارویی یکی از مهمترین خطاهای پزشکی محسوب می‌شود که به خصوص در سالمندان آثار زیان‌بار بیشتری دارد و با توجه به اهمیت بروز آن در بیماران سرپایی باید مورد توجه نظام سلامت قرار بگیرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه درباره تخفیف حکم بابک زنجانی گفت: هرگونه تصمیم در این باره با مرجع قضایی رسیدگی کننده است و باید تشخیص دهد که آیا اقدامات این فرد موثر بوده است یا نه که البته در این رابطه باید به نظر دیوان عالی کشور نیز توجه شود.

تهران - ایرنا - بر اساس آمار جمع آوری شده در واحد آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در فاصله سال‌های 1396 تا 1400، 18 هزار و 192 موتورسوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که 66.2 درصد آنان در گروه سنی کمتر از 40 سال و در سنین جوانی قرار دارند.

تهران - ایرنا - صاحب امتیاز پایگاه خبری «دیار میرزا» با تاکید بر اینکه قطعا سلیقه‌ها در رسانه متفاوت است، گفت: با این وجود اما رسانه نباید سلیقه‌ای عمل کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه یکم اسفند از غرفه ایرنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید کرد.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: با توجه به اینکه در آینده تعداد زیادی سالمند تنها و مجرد داریم، بنابراین با این مساله مواجه می‌شویم که بسیاری از این سالمندان، کسی را ندارند که از آنها مراقبت کند و نیاز است شغل «مراقب سالمند» را تعریف کرده و افرادی را برای آن آموزش دهیم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به جذب معلمان با کیفیت دارد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 27 میلیون ایرانی تا پایان امسال در قالب برنامه پزشکی خانواده تحت پوشش مراقب سلامت قرار می‌گیرند.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت تدوین طرح شفاف اقتصادی در شرکت‌های زیرمجموعه جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: شرکت‌های تابعه باید وضعیت مالی خود را رصد کنند و برای حفظ و استفاده از منابع مالی خود برنامه داشته باشند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه صدور شناسنامه نوزاد الکترونیک شد و دیگر نیاز به حضور فیزیکی والدین برای ثبت درخواست صدور شناسنامه نیست، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال 981 هزار و 711 نوزاد در کشور متولد شدند.

تهران - ایرنا - رئیس هیات امنای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: اکنون 557 زن ایرانی نه با ارتکاب اعمال مجرمانه که به صرف ناتوانی در پرداخت دیون مالی در ندامتگاه‌های سراسر کشور در حبس به سرمی‌برند.

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: نزاع فردی و قمه کشی در یک مجتمع مسکونی به قتل مرد 25 ساله منجر شد.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به اینکه طرح ملی «کاشت یک میلیارد درخت» با برخی از مصادیق حقوق بشر و شهروندی و اصول حقوق بین الملل محیط زیست همپوشانی دارد، گفت: تغییرات اقلیمی، حق بر زندگی سالم را نقض کرده است.

تهران - ایرنا - سرپرست موسسه تحقیقاتی جمعیت کشور اعلام کرد بر اساس نظرسنجی‌ها و رصد صورت گرفته طی چند ماه گذشته نشان می دهد مشارکت مردم برای حضور در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری از بین 60 میلیون واجد شرایط رو به افزایش است.