دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه به حذف قیمت‌گذاری دستوری و حمایت اصولی از تولید در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت می‌تواند با عرضه در بورس کالا و با سیاست‌گذاری درست، این فرآیند را تشویق کند تا در ثروت آفرینی کل اقتصاد کشور اثرگذار باشد.

کرمان - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ضمن تشریح شرایط خرید ماهی قرمز برای شب عید می‌گوید: به هیچ عنوان عرضه خزندگان و دوزیستانی مثل لاکپشت سنگاپوری یا حلزون سیب را از نظر بهداشتی تایید نمی‌کنیم و بشدت باید مراقب انتقال بیماری‌های مشترک این جانوران باشیم.

تهران - ایرنا - دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفری که وزیر خارجه عراق به واشنگتن داشت، آمریکا معافیت مجدد اعطا کرده و اجازه داده که 500 میلیون دلار از بدهی برق عراق به ایران پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم، 53 شرکت تعاونی در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

زاهدان - ایرنا - عملیات گازرسانی به شهر نوک آباد شهرستان تفتان سیستان و بلوچستان به همت دولت سیزدهم با حضور نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز، فرماندار و معتمدین سران طوایف با اعتباری بیش‌از 150میلیارد کلنگ زنی شد.

تهران - ایرنا - کارشناس هواشناسی گفت: از 22 تا 28 اسفند ماه شاهد بارش‌های بیش از حد نرمال در کشور هستیم، همچنین فروردین، ماه بارانی کشور خواهد بود.

تهران - ایرنا - مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) گفت: پوشش اینترنت در روستاهای بالای 20 خانوار کشور تا پایان بهمن به نزدیک 90 درصد رسیده است.

تهران - ایرنا - مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه تردد روان است و آخرین اطلاعات دریافتی از ترددشمارهای فعال در محورهای برون شهری، کاهش 4.5 درصدی تردد را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد که روند معاملات بورس در روزهای پایانی سال صعودی باشد و شرکت‌های صادرکننده که عرضه ارز خود را با نرخ دلار آزاد انجام می‌دهند، بتوانند سود خوبی را برای سال آینده شناساسایی کنند.

قرچک - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قرچک گفت: 80 غرفه در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه بهار در قرچک با هدف کنترل بازار مصرف، جلوگیری از واسطه گری و افزایش بی‌رویه قیمت کالا برپا شده است.

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 42 اشتراک گاز به صورت رایگان به مشترکان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی واگذار شد.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: یکی از اولویت‌های اصلی استان، اتصال خطوط ریلی و بزرگراهی به کشور عراق است و خوشبختانه یک عزم جدی در دولت برای اتصال خطوط ریلی و بزرگراهی غرب کشور از مسیر کرمانشاه به کشور عراق شکل گرفته است.

ساری - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم در یکسال و نیم گذشته که از عمر آن می گذرد، 87 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک های عامل را پرداخت کرده است.

ساری - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در راستای افزایش مراودات تجاری با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر، مازندران را به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهد کرد.

تهران - ایرنا - به دنبال انتقاد سخنگوی وزارت صمت، گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای بر همراهی با طرح بزرگ فروش خودرو توسط وزارت صمت تاکید کرد.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه استان البرز اعلام کرد: سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس با توجه به بارش برف و باران و نوسانات دما دور از انتظار نیست و توصیه می‌کنیم مسافران در این شرایط از سفر غیر ضروری پرهیز کنند.