سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: قطع آب مشترکان بد مصرف باهدف تغییر رفتار آنان صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از 16 هزار خانوار در این باره قطع آب شده‌اند.

تهران - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین ارز مورد نیاز کشور نداریم، گفت: مشکلی در وصول درآمدهای ارزی نداریم و در این مورد وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

تهران - ایرنا - سازمان اموال تملیکی اعلام کرد: در مزایده سراسری الکترونیک املاک و مستغلات به شماره 1134، 200 ملک به ارزش نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در 16 استان کشور به فروش می‌رسد.

تهران - ایرنا - شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: 29 میلیون و 844 سهامدار، بیش از 5 هزار میلیارد تومان سود رسوبی خود را پس از سال‌ها دریافت کردند.

تهران - ایرنا - در عرضه امروز خودرو در بورس کالا، در مجموع 486 دستگاه فیدلیتی 7 نفره (سفید و مشکی) فروخته شدند، استقبال خریداران از فیدلیتی امروز چشمگیر بود و این در حالی بود که خریداران فیدلیتی خرید را در بورس کالا بر بازار ترجیح دادند.

تهران - ایرنا - وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است، گفت: ثبت سفارش خودرو در هفته‌های گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور می‌شود.

بوشهر - ایرنا - مجری طرح کشاورزی حفاظتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون 2 چالش مهم بخش کشاورزی کشور بحران آب و فرسایش است که برای تثبیت خاک و افزایش بهره وری؛ کشاورزی حفاظتی در سال زراعی جاری در سطح 500 هزار هکتار از اراضی زراعی اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انطباق سیاست‌های ارزی و تجاری، گفت: به‌زودی تطبیق نقشه راه ارزی و تجاری کشور تنظیم می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: هیچ یک از نیروگاه‌های تهران طی هشت سال گذشته از مازوت استفاده نکرده است، نیروگاه‌های مستقر در پایتخت سال‌هاست از سوخت گاز استفاده می‌کنند و نقشی در آلودگی هوای تهران ندارند.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب گفت: راهکارهای متعددی برای مقابله با کم‌آبی و خشکسالی از سوی وزارت نیرو تدوین و به مرحله اجرا درآمده است.

زاهدان - ایرنا - سیستان و بلوچستان در دوران گذار خود از محرومیت بزرگراه هم‌اینک با گام‌های بلند دولت سیزدهم حرکت شتابان را به سمت اوج توسعه باند دوم آغاز کرده بطوریکه در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا حدود چهار سال آینده از مسیرهای استاندارد برای تردد برخوردار خواهد شد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، 21 آذرماه) با 20 هزار و 12 واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و 409 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از انتشار اوراق قرضه الحسنه طی یک ماه آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی تولید بیش از 27.1 میلیون تن سبزی و صیفی در کشور برای سال زراعی 1402-1401 را پیش‌بینی کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین استان‌ها برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به نقش طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بهبود اوضاع اقتصادی کشور، از تلاش مجلس یازدهم برای تصویب این طرح تا پایان سال 1401 خبر داد.